انواع استراتژی‌های بازاریابی
نوشته شده توسط : ساحل

استراتژی های بازاریابی بدست کسب و کارها برای پیشروی کردن محصولات و خدمات کاربرد می شود. بیایید به تعریف استراتژی بازاریابی صحیح نگاه کنیم.

تعریف استراتژی بازاریابی
استراتژی بازاریابی توسط شرکت های گوناگون برای جلب توجه مصرف کنندگان آن‌ها بهره‌گیری می شود. وانگهی برای آگاهانیدن مشتریان درباره ویژگی ها، مشخصات و مزایای محصولات کمپانی باره استفاده قرار می گیرد. این اساسا متمرکز بر تشویق مشتریان قصد برای خرید محصولات و خدمات خاص است. استراتژی های بازاریابی شدنی است کاملا نوآورانه باشند و یا می نا آن‌هایی که قبلا بدست تجارت‌های سایر بهره‌گیری شده را باره آزمون دوباره پیمان داد.

استراتژی های بازاریابی کارساز کمک می کند تا در رقابت سبقت بگیرید.

انواع مختلف راهبرد های بازاریابی هستی دارد. شما باید موضوعات مورد نیاز کسب و کار خویش را انتخاب کنید. پیش از گزینش استراتژی بازاریابی مناسب برای سوداگری خود، نکات پایین را در عقیده بگیرید.

تعیین جمعیت و بازار هدف
تعیین جمعیت هدف یک گام بایسته در انتخاب راهبرد بازاریابی شما است. این اطلاعات جمعیتی پسندیده را ارائه می دهد که در انتخاب مناسبترین طرح بازاریابی برای سوداگری شما کمک می کند.

مخاطبان خود را آزمایش کنید
ایجاد یک پروسه فرضی خرید برای آزمایش مخاطبانتان کارساز خواهد بود. هنگامی که رفتار خرید مخاطبان را در نظر می‌گیرید، می توانید راهبرد بازاریابی پسندیده تری را انتخاب کنید.

استراتژی های بازاریابی را در نظر بگیرید
وقتی اطلاعات جمعیت شناسی را توسط آوردید؛ دانش، دیدگاه و رفتار مشتریان را نیز رسیدگی کنید. اگر اطلاعاتتان کامل شود می توانید راهبرد بازاریابی پسندیده تری را انتخاب کنید.

استراتژی ها را ارزیابی کنید
هنگامی که راهبرد های بازاریابی را در عقیده گرفته اید و آن‌هایی را که قابل استفاده هستند پیدا کردید. آن‌ها را بررسی کنید، اعمال کنید و سپس شیوه عملکرد آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید. این فرآیند باید برای اهداف آزمایشی باشد و از راهبرد پسندیده و سازنده بهره‌گیری شود.

انواع استراتژی های بازاریابی

انواع گوناگون استراتژی های بازاریابی هستی دارد. جمع آوری یک راهبرد بازاریابی شامل تجزیه و تحلیل نیازهای سوداگری شما، مخاطبان هدف و مشخصات محصولات شما است.

دو نوع اصلی از استراتژی بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی سازمانی B2B
بازاریابی از تجارت به مصرف کننده B2C
شایع ترین نوع بازاریابی، بازاریابی از بازرگانی یا سوداگری به مصرف کننده است.

در پیوستگی انواع گوناگون استراتژی های بازاریابی که در دسترس هستند را معرفی کرده ایم.

۱- تبلیغات پولی

این امر دربرگیرنده رویکردهای متعددی برای بازاریابی است. دربرگیرنده روش های سنتی مثل مدیاها و تبلیغات رسانه های چاپی می باشد. وانگهی گرد از شناخته شده ترین روش های بازاریابی، بازاریابی اینترنتی است. این دربرگیرنده روش های گوناگون مانند PPC- پرداخت به ازای هر کلیک- و تبلیغات پولی گوگل ادوردز می شود.

۲- بازاریابی موضوعی
بازاریابی موضوعی، بازاریابی خدمات و محصولات یک شرکت را به یک انگیزه یا مسئله اجتماعی پیوسته می کند. این نیز به عنوان بازاریابی ارتباطی شناخته شده است.

۳- بازاریابی ارتباطی
این نوع بازاریابی اساسا بر روی مشتری مداری متمرکز است. شفا روابط موجود با مشتریان و بهبود وفاداری مشتری از اصلی ترین اهداف این گونه بازاریابی است.

۴- بازاریابی پنهانی
این گونه استراتژی بازاریابی بر بازاریابی محصولات تمرکز دارد در حالی که مشتریان از راهبرد بازاریابی بی اطلاع هستند. در ضمن به عنوان بازاریابی در خفا نیز شناخته می شود.

۵- بازاریابی کلامی یا دهان به دهان

بررسی استراتژی های بازاریابی و فروش


این نوع بازاریابی کاملا بر این مبنا است که شما چه احساسی را به مردم می دهید. به طور سنتی مهم‌ترین نوع راهبرد بازاریابی است. هنگامی که شما خدمات با کیفیت را به مشتریان ارائه می دهید، شکیبیدن دارد آنها شما را خویش بخود تبلیغ کنند.

۶- بازاریابی اینترنتی
همچنین به عنوان بازاریابی ابری شناخته می شود. این گونه بازاریابی معمولا در اینترنت رویداد می افتد. تمام آیتم‌های بازاریابی در اینترنت به اشتراک گذاشته می شود و از طریق روش های مختلف تبلیغ می شود.

۷- بازاریابی معاملاتی
فروش، بحران برانگیزترین تقدیر بازاریابی است. حتی برای بزرگترین اشکال فروشان، فروش همیشه سخت است، به گزیده تر هنگامی که اهدافی با حجم بالا وجود دارد. با این حال با به کارگیری استراتژی های بازاریابی جدید، فروش آنقدر مشکل نیست. در بازاریابی معاملات، خرده فروشان مشتریان را دلگرمی می کنند الی با کوپن‌های خرید، تخفیف و کمپانی در رویدادهای کبیر خریداری کنند. این مایه افزایش بخت فروش و ایجاد علت مخاطبان هدف برای خرید محصولات تبلیغاتی می شود.

۸- بازاریابی گوناگون
بازاریابی را با سفارشی کردن و یکی کردن راهبرد های بازاریابی مختلف، و جذب مخاطبان گوناگون اداره می کند. این طریق جنبه های مختلف مشابه فرهنگ، عقاید، نگرش ها، نگرش ها و دیگر نیازهای خاص مشتریان یا مخاطبان را پوشش می دهد.

در همه به عنوان جمع‌بندی می‌توانیم بگوییم که راهبرد های بازاریابی، محصولات و خدمات را پیشروی کردن می دهند. آنها در ضمن راهبرد را برای منظور پیمان دادن مخاطبان و حصول اطمینان از پیشرفت مناسب سوداگری محدود می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: