ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی
نوشته شده توسط : ساحل

مدیران بازاریابی شرکت‌ها و موسسان استارتاپ‌ها می‌توانند از برخی افزارها برای سرعت بخشیدن و تسهیل مدیریت شبکه‌های اجتماعی خویش استفاده کنند. البته اغلب کارشناسان بازاریابی دیجیتال معتقدند به کارگیری ابزارهای اتوماسیون برای ارسال پست‌ها روند مناسبی نیست ولی می‌توان با کمی شخصی‌سازی،‌ از این افزارها نیز استفاده‌ی بهینه برد. بعلاوه بسیاری از ابزارها به هدف آنالیز، مشاهده و اعلان وضعیت کمپانی در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند که به کارگیری آنها فواید زیادی برای شرکت‌ها خواهد داشت. ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی در پیوستگی به معرفی شماری از مشهورترین ابزارهای این دامنه در دانشمند می‌پردازیم که بی گمان نمونه‌های درونی آنها نیز با کمی جستجو و بررسی قابل دسترسی هستند.

HootSuite
سرویس هوت‌سوت گرد از قدیمی‌ترین و معتبرترین پلتفرم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی را عرضه می‌کند. این سرویس خدماتی همچون مدیریت چندین شبکه‌ی اجتماعی، وارسی بر کار و جنبش کاربران و مخاطبان در کانال‌های گوناگون و ارسال محتوا به‌صورت منسجم یا مجزا را به کاربران عرضه می‌کند. علاوه بر آن سرویس آموزشی هوت‌سوت انواع تکنیک‌ها را برای مدیریت و آنالیز هرچه بهتر کانال‌ها در گزین کردن اعضا قرار می‌دهد.

hootsuite

Hubspot
این سرویس گرد از قوی‌ترین ابزارها برای آنالیز کمپین‌ها و رسیدگی دقیق پست‌ها را در گزین کردن شرکت‌ها پیمان می‌دهد. با به کارگیری خدمات هاب‌اسپات می‌توانید علاوه بر تشخیص شبکه‌ی اجتماعی پسندیده با بیشترین نرخ جذب مخاطب، پست‌های پرطرفدار را نیز به راحتی پیدا کرده و روی آنها سرمایه‌گذاری کنید.

MeetEdgar
این افزار برای انتشار دوباره پست‌های دوست داشتنی و پرطرفدار استفاده می‌شود. انتاشر مجدد این نوع از محتوا که با اصطلاح Evergreen شناخته می‌شود، شدامد بیشتری را به سمت کانال‌های شما جذب می‌کند.

TweetDeck
ابزار توییت‌دک یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای مدیریت حساب توییتر است. با به کارگیری این وبسایت مطالعه‌ی فید توییتر نیز راحت‌تر خواهد بود. رایگان بودن خدمات توییت‌دک و انسجام آن با دگرگونی ها توییتر این افزار را به انتخاب جذاب برای کاربران تبدیل کرده است.

IFTTT
یکی از قوی‌ترین و معتبرترین ابزارهای اتوماسیون در دنیای وب، وبسایت IFTTT است. خدمات این وبسایت قابلیت پیوست بسیاری از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها را به یکدیگر دارد و به‌عنوان مثال می‌تواند بعد از انتشار یک پست در وبلاگ کمپانی شما، خلاصه‌ی آن را در تمام شبکه‌های اجتماعی ارسال کند. علاوه بر این می‌توان با استفاده از خدمات این سرویس و پیوستگی آن به هشتگ یا اکانت مناسب، از بحث‌های محیط برند به سرعت آگاه شد.

IFTTT برای اندروید

Buffer
سرویس بافر نیز احد از ابزارهای اتوماسیون بوده که به‌طور اختصاصی برای شبکه‌های اجتماعی طراح شده است. در این سرویس علاوه بر زمان‌بندی و انتشار اتوماتیم پست‌ها، می‌توان محتوای مورد عقیده در هر شبکه را شخصی‌سازی کرده و از بومی شدن آن برای شبکه‌ی باره عقیده اطمینان حاصل کرد. بافر علاوه بر اتوماسیون، ابزارهای آنالیز را نیز در کمر بستن کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

Sprout Social
این سرویس برای آنالیز و مشاهده‌ی رفتار مشتریان و وانگهی پروفایل‌های کمپانی در شبکه‌های اجتماعی بهره‌گیری می‌شود. با استفاده از خدمات اسپروت می‌توان ارسال پست‌ها را نیز خودکار کرده و گزارش‌های بازخوردها را نیز برای تدوین بهتر استراتژی‌های آینده گرفتن کرد.

Google Analytics
ابزار آنالیز گوگل علاوه بر رسیدگی ترافیک وبسایت‌ها قابلیت پیوست به پروفایل‌ شبکه‌های اجتماعی را نیز دارد.با استفاده از این ابزار می‌توان روند موفقیت و تاثیرگذاری پست‌های شبکه‌های اجتماعی را تحلیل کرده و استراتژی‌های نیاکان را روی کانال‌های پربازده طراحی کرد.

Google Analytics / گوگل آنالیتکس

SocialFlow
الگوریتم سوشال‌فلو رفتار کاربران را تحلیل کرده و هر پستی را با توجه به داده‌های زنده بهینه می‌کند. این الگوریتم بهترین سررسید برای انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی را مشخص می‌کند تا بیشینه پروا مخاطبان قصد به درونمایه جلب شود.

Iconosquare
این سرویس به طور اختصاصی برای مدیریت محتوای اینستاگرام طراحی شده است. آنالیز دقیق این سرویس و ویژگی‌های جدیدی که به‌صورت منظم به آن اضافه می‌شوند، آیکن‌اسکوئر را به گرد از انتخاب‌های اصلی کاربران اینستاگرام تبدیل کرده است. برخی از این ویژگی‌ها آنالیز محتوای اکانت‌های مختلف و در ضمن اتوماسیون ارسال پست در اینستاگرام را شامل می‌شوند.

Sprinklr
اسپرینکلر یکتا از ابزارهای جامع مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. این سرویس خدمات مدیریت جامع، اتوماسیون و آنالیز تمامی شبکه‌های اجتماعی شما و در ضمن کمپین‌های تبلیغاتی اجرا شده در هر کدام را انجام می‌دهد.

KnowEm
این آلت امکان مهار بحث‌ها و گفتگوها پیرامون برند شما را در بیش از ۵۰۰ وبسایت و شبکه‌ی اجتماعی سپریدن می‌دهد. با استفاده از گزارش‌های این سرویس می‌توانید اعتبار برند خود در شبکه‌های اجتماعی را بررسی و پاسخ‌های لازم را برای بهبود آن در نظر بگیرید.

social media

در سرانجام مفتوح هم باید به این نکته اشاره کرد که به کارگیری ابزارهای اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی فقط با مدیریت ریزبین و شخصی‌سازی محتوا برای هر شبکه توصیه می‌شود. بی گمان شکل محتوایی که شما در فیسبوک و اینستاگرام منتشر می‌کنید با توییتر متفاوت خواهد بود. حتی اگر همه‌‌ی آنها یک محتوا را منتشر کنند، باید طراحی‌های مختلفی برای هر شبکه در نظر گرفت.

نکته‌ی مهم سایر رسیدگی امنیت این ادوات است. بسیاری از ادوات برای دسترسی بهتر به درونمایه و مدیریت آن دربایستن به اسم کاربری و رمز عبور اکانت شما در شبکه‌ی اجتماعی دارند. نکته‌ی مهم این که در به کارگیری این ابزارها زیاده‌روی نکنید و پیش از اهدای دسترسی به هر کدام، قوانین حریم خصوصی، سطح دسترسی و نحوه‌ی تعامل آنها را با دقت مطالعه کنید. بهترین راهکار در این گویه به کارگیری فقط یک دست موزه است که اعتبار و قدمت مناسبی نیز داشته باشد.

استفاده از ابزارهای جمع‌آوری لایک و فالور نیز به هیچگونه برای برندها توصیه نمی‌شود. دلیل نخست این که شبکه‌های اجتماعی در حال هوشمندتر شدن و حذف حساب‌های تقلبی هستند. برآیند اینکه با حذف فالورها و لایک‌های تقلبی اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت. از طرفی کاربران نیز باهوش هستند و وقتی حساب کاربری شما با چندین هزار فالور تنها چند کامنت پیوسته داشته باشد، متوجه راهبرد سیاه شبکه‌های اجتماعی شما خواهند شد.





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: