نوشته شده توسط : ساحل

با اشاعه روزافزون کسب و کارهای اینترنتی صاحبان مشاغل برای دیده شدن احتیاج به تبلیغات گسترده تر و جذاب دارند . از آنجایی که آمارها اثر میدهد عکس ها گرافیکی و محتوای صوتی و تصویری بهتر از محتوای متنی در ذهن مخاطبان ثبت می‌گردد و مخاطبان بیشتری را جذب میکند، لذا بهترین گزینه برای شناساندن محصولات به بازار قصد خویش خواهد بود. در این مقاله شما را با نحوه ی فرآوری محتوای گرافیکی آشنا خواهیم کرد.

تولید محتوا گرافیکی برای شبکه های اجتماعی چیست؟


تولید محتوای گرافیکی - گرافیک چیست؟
گرافیک چیست؟
گرافیک را می‌توان از چند منظر بررسی کرد اما از عقیده لغوی به معنای ترسیم و نوشتن می­باشد. هرچیزی همانند تصویر، نقاشی، رنگ­های مختلف که بر روی بوم، دیوار،.. ایجاد می­گردد را طراحی گرافیگی می ­نامند.

تولید محتوا
تولید محتوای گرافیکی - تولید محتوای متنی

در این روزها عبارت فرآوری درونمایه را شاید بسیار شنیده باشید، محتوا می‌تواند هرچیزی مانند بلیت کنسرت، فیش رستوران، تصویرهای کشیده شده بر روی بزرگراه‌ها و … را شامل می‌شود.

اما چیزی که در وب مهم است، فرآوری محتوا بصورت بی همتا برای همان وب‌­سایت است. اگر محتوا متناسب با مخاطبان برپایی نگردد مطمئنا نمی‌توانید به اهداف کسب و کارتان دست پیدا کنید.

تولید درونمایه باید بصورت کاملا انحصاری برای آن سوداگری تهیه و تولید گردد و هیچ نوع کپی برداری از سایت­های دیگر نباشد. از این طریق می­توانید مخاطبان سایت خود را خوشنود نگهداری و همچنین از موتورهای جستجو امتیاز مثبت اخذ کنید.

تولید محتوا دربرگیرنده فرآوری محتوا ویدیویی (تصویری)، تولید محتوای گرافیکی، پادکست (تولید محتوای صوتی) و تولید محتوا متنی در وب میباشد.هرکدام از این محتواها دارای استانداردهایی هستند که برای فرآوری آن باید یک راهبرد گردآوری شود. حتما از کارآزمودگان تولید درونمایه برای کسب و کارتان کاربرد کنید.

پیشنهاد وب رمز: تقویم محتوایی؛ برپایی تقویم فرآوری محتوا در ۳ گام و راهکارهای کامیابی آن

تولید محتوای گرافیکی
تولید محتوای گرافیکی - محتوای گرافیکی تولید کنید

امروزه افراد علاقه بسیاری به جذب تند مخاطب دارند و بدین هدف از گرافیک برای انتقال محتوا کاربرد می‌کنند. محتوای گرافیکی مخاطبان بسیاری را جذب یک سایت می‌کند. فرآوری محتوای گرافیکی دارای اصول گرافیکی است که باید توسط کارشناس گرافیک فرآوری شود تا بازدهی لازم را داشته باشد.محتوای گرافیکی اگر جذاب باشد می‌تواند نرخ اشتراک گذاری فوقانی را در شبکه­‌های اجتماعی داشته باشد. باید این جستار را در عقیده گرفت که اگر محتوای گرافیکی را در کناره محتوای متنی استفاده کنیم، استعمال زیاد زیادی خواهد داشت.

 

انواع محتوای گرافیکی در وب
عکس نوشته
اینفوگرافیک
اسلاید
اسکرین­شات
موشن­گرافیک
طراحی استیکر
کاربرد تولید محتوای گرافیکی
جذب تعداد زیادی از مخاطبان
اشتراک گذاری در شبکه­‌های اجتماعی
تبدیل مخاطب به مشتری ( افزایش نرخ تبدیل )
رتبه اخذ در موتورهای جستجو
سهولت ارائه اطلاعت
خسته نشدن مخاطبین
ارائه مطالب بسیار در کمتر از چند دقیقه



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات

 

اگر يك كاربر كامپيوتر عادي باشيم، احتمالا همانند 99درصد از افراد ديگر، يك نرم افزار PDFخوان روي سيستم مان نصب شده است. اما آيا مي دانستيد كه مي شود بدون نصب نرم افزار و يا بدون نياز به سايت هاي انلاين تنها با استفاده از مرورگر اينترنتي گوگل كروم اسناد PDF را روي كامپيوتر ديد؟

با اين ترفند خيلي سريعتر هر فايل و سندPDF را با سرعت بسيار باالا باز کنيد و از ان لذت ببريد

در اين راهنما به محيط كروم در ويندوز مي پردازيم اما مي توان آن را در لينوكس و مك نيز به كار برد.
روي هر فايل PDF كه مي خواهيد كليك راست كرده و گزينه Open With را انتخاب كنيد. اگر اين گزينه را در منو نديديد، روي فايل مورد نظر به جاي كليك راست، از كليد تركيبي Shift و كليك راست استفاده كنيد.

در پنجره باز شده مي توان انتخاب كرد كه فايل هاي PDF را با چه چيزي مشاهده كنيد، متاسفانه گوگل كروم در فهرست فايل ها نمايش داده نمي شود. روي دكمه Browse كليك كنيد و سپس به مسيري كه گوگل كروم نصب شده است، برويد. اگر مسير نصب شده كروم را نمي دانيد، روي آيكون ميانبر آن كليك راست كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد. در فيلد Target مي توان آدرس را يافت و همان را در پنجره قبلي كپي كرد.

بعد از اين كه فايل chrome.exe را به عنوان فايل باز كننده PDF انتخاب كرديد، كار به اتمام مي رسد. حالا با دوبار كليك كردن روي فايل PDF، مستقيما گوگل كروم اجرا مي شود. اگر اين ترفند برايتان كار نمي كند، در كروم به مسير about:plugins برويد و مطمئن باشيد كه گزينه Chrome PDF Viewer انتخاب شده است.
در اين ترفند از نگارش dev گوگل كروم استفاده شده است، اما احتمالا مي تواند در نگارش هاي پيشين و ثابت گوگل نيز اجرا شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/pdf-documents-without-installing.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

چگونه می توان در سطح اینترنت موفق بود؟

 

هر کسی در اینترنت به دنبال بهترین روشی است که از طریق آن هر چه سریعتر به پول برسد. افرادی که بهترین روشها را از دید خود ارائه می کنند مایل هستند که شما روش آنها را باور کنید.

اما واقعاً چه روشی « بهترین روش » است؟ خوب اگر به گفته های آنها گوش فرا دهید، واضح است که می گوئید فقط روش آنها بهترین روش است.

« 5 دلار خود را در عرض 30 روز بدون تلاش به 50 میلیون دلار تبدیل کنید» آیا بیل گیتس نیز در همان دوران 30 روزه فعالیت اولیه خود چنین ثروتی بدست آورد. شک دارم که او بگوید حتی امروز بدون هیچ کوششی به جایی رسیده باشد. آیا می خواهید به حرف این افراد دغل گوش کنید یا واقعاً می خواهید از طریق اینترنت درآمد کسب کنید؟

توقع بی جا در مورد سریع ثروتمند شدن از طریق اینترنت مثل این است که در گوشه ای بنشینیم و منتظر باشیم که شماره قرعه کشی لاتاری را اعلام کنند و ما برنده شویم.

اعتقاد دارم که ما با هوشتر از این حرفها هستیم. ما اعتقاد داریم که تنها راه موفقیت در هر چیز نیازمند تلاش و کار فراوان، انگیزه، پشت کار و کمی شانس است. حالا اجازه دهید هر کدام از این نکات را توضیح دهم.


تلاش فراوان
مسلماً قصد ندارید کامپیوترتان را روشن کنید. دور از کامپیوتر قدم بزنید و دست آخر هم انتظار داشته باشید کارتان به سرانجامی موفقیت آمیز بینجامد.
باید روی کامپیوترتان کار کنید. هر چه کارهای سازنده تر و مفید تری در وب سایت خود و فعالیتهای تجاری خود انجام دهید، پاداش بزرگتری نیز نصیب شما می شود.
توجه داشته باشید که گفتم « کارهای سازنده »
حتی می توان روزی 20 ساعت روی وب سایت خود کار کرده و هیچ کار مفیدی برای شغل و تجارت خود انجام نداد. باید بر فعالیتهای خود متمرکز شوید یا بتوانید کاری سازنده انجام دهید.
حال به روش دیگر: اگر روزی 20 ساعت وقت صرف کنید تا میزان محبوبیت سایت خود را بالا برده، طرحهای آن را تصحیح کنید، بر روی آن تبلیغ کرده و تجربه کسب کنید که چه چیزی موثر واقع شده و چه چیزی کارآیی ندارد، به نتایج خارق العاده ای دست خواهید یافت.
بسیاری از وب سایتها بطور باورنکردنی شکست می خورند نه بدین دلیل که صاحبان آن به اندازه کافی کار نکرده اند، بلکه بیشتر به این سبب که هوشمندانه کار نکرده اند.


انگیزه
چگونه می توانید همیشه با انگیزه باقی بمانید و روزها و ماهها چسبیده به مانیتور بدون خستگی کار کنید؟ آیاد دلیل خستگی ناپذیری شما این است که فکر می کنید بالاخره روزی فعالیت تجاری شما به نتایج موفقیت آمیزی خواهد رسید. ؟ آیا واقعاً کاری که از آن تصاویر متنفرید می توانند برای شما عمری داشته باشد؟ باور کنید اگر از چیزی متنفر باشید نه تنها به نتیجه ای نمی رسید، بلکه هر روز ناراحت تر و کسل تر خواهید شد. بنابراین چطور می توان با انگیزه باقی ماند؟ فکر می کنم مهمترین و بهترین انگیزه برای شما این است که موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید .
اگر در زمینه ای کار می کنید که از آن لذت می برید، نتایج ناامید کننده کمتر به سراغ شما آمده و تاثیر کمتری روی شما خواهند داشت. اگر تلاش خود را در زمینه ای به کار گیرید که هیچ علاقه ای به آن ندارید ... حتی پیش از آنکه شروع به کار نمایید، شکستتان حتمی خواهد بود.
یک لحظه به گفته های من فکر کنید؟ دوست دارید وقتتان را چگونه بگذرانید؟ موضوع مورد علاقه شما چیست؟ آیا هنگامی که بر روی موضوع مورد علاقه خود کار می کنید انرژی می گیرید؟ آیا کسی که عاشق کارش است بعد ازظهر پنجشنبه مدام به ساعت نگاه می کند که چه زمانی کارش تمام می شود؟
آیا یک تماشاچی و علاقمند به ورزش آرزو می کند که ای کاش فصل فوتبال کوتاهتر بود؟ اگر شغل خود را حول موضوعی که به آن علاقه دارید، توسعه می دهید، اگر از صرف وقت برای آن لذت می برید،
اگر نمی توانید بیش از این صبر کنید که به خانه رفته و کامپیوتر خود را برای کار بر روی موضوع خود روشن کنید... در این صورت انگیزه دیگر برای شما معنی خاصی نمی تواند داشته باشد، زیرا خود معدن انگیزه هستید.


پشتکار
باید سخت به کارتان بچسبید. رهایش نکنید. امید خود را از دست ندهید. شاید اوقات بدی نیز به سراغتان بیاید، اما باید به کارتان ادامه دهید.
ممکن است آنقدر که انتظار داشتید در یک ماه در آمد کسب نکنید ، شاید به اندازه رقیب خود مشترک یا بازدید کننده کسب نکنید. این عوامل بازدارنده و ناراحت کننده حقیقت زندگی هستند .
آنها را بپذیرید و به گونه ای مناسب کنار بیاید. از اشتباهات خود درس بگیرید و کار خود را ادامه دهید. اگر در خلال زمانهای ناخوشایند روش درستی را به کار گیرید، آنوقت اوقات خوشایند بسیار شیرین تر خواهند بود.


شانس
البته به هر حال کمی هم شانس در کارها دخیل است. اما اگر خطی مش های بالا را پیگری کنید، آنوقت می توانید شانس خوب را خودتان بسازید.
شانس خوب وقتی به شما لبخند می زند که زمان درست را درک کرده باشید. شانس وقتی به سراغ شما می آید که در لحظه های بحرانی تصمیمات عاقلانه ای بگیرید. شانس یعنی ارزان بخرید و گران بفروشید. شانس یعنی اگر اشتباهی کردید قبل از اینکه آن اشتباه همه چیز را در هم بریزد، سعی در اصلاح آن داشته باشید.
هر قدر که درباره موضوع مورد نظر خود اطلاعات بیشتری داشته باشید، هر چه زمان بیشتری برای آموزش خود در آن زمینه صرف کنید، هر چه بیشتر کار کنید تا در زمینه کاری خود تخصص بیشتری کسب کنید ، به همان نسبت شانسی بیشتری خواهید داشت.
اگر از تمام چم و خم صنعت و کار خود خبر داشته باشید، در زمان مناسب در مکان صحیحی خواهید بود. دیگر اطلاع دارید که چه زمانی باید خرید و چه زمانی باید فروخت.
می دانید که چه تصمیمی و در چه زمانی باید گرفته شود. آیا می خواهید اشتباه خود را تصیح کنید؟ کاری که لازم است انجام دهید این است که نظرات و عقاید را بررسی کرده و آنهایی را که کارآیی ندارند دور بریزید. کنار ننشسته و همه چیز را به سرنوشت نسپارید ... شانس و سعادت خود را خودتان بسازید؟
بنابراین هر وقت از من می پرسند که چطور می توان در اینترنت موفق بود به آنها می گویم که سخت کار کنند، موضوعی را انتخاب کنند که به آن علاقه مند هستند، هر چیزی را که به آن موضوع مربوط است فرا بگیرید، به وقت ناراحتی و شکست مقاوم باشند و سخت به کارشان مشغول شوند

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/successful-internet.html



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

26
30 دسامبر 2019
15
1
6
0
2
2
1
هدف هر کسب‌وکاری چیست؟

فروش و پول درآوردن!

چطور می‌شود فروش را افزایش داد؟

راه‌های مختلفی وجود دارد. ولی تهِ تهِ همۀ این راه‌ها به مشتری و راه خرید او از شما برمی‌گردد.

یعنی چه؟افزایش فروش با قیف بازاریابی

یعنی هر مشتری از لحظه‌ای که نسبت به وجود شما آگاه می‌شود لغایت رسیدن به شما و خرید، مسیری را پشت راز می‌گذارد که به آن گذرگاه خرید مشتری (یا سفر مشتری) می‌گوییم. اکنون که اگر ما این مسیر را بشناسیم، می‌توانیم در تمام طول مسیر در معرض دیدن او پیمان بگیریم، با او وابستگی برقرار نماییم و او را به سمت خرید هدایت کنیم.

چطور این شناخت رخداد می‌افتد؟

ساده است؛ با ترسیم یک قیف فروش (یا قیف بازاریابی)، می‌توانیم نگاه جامع و یکپارچه‌ای به مسیر خرید مشتری داشته باشیم و مرحله به مرحله وابستگی خود را با مشتری جلوتر ببریم، لغایت در نهایت یک مشتری وفادار داشته باشیم.

خب، ما در این مقاله قرار است در ارتباط با این قیف فروش و مدل‌های کلاسیک و جدید راه مشتری با شما صحبت کنیم؛ پس اگر افزایش فروش برایتان دغدغه است، در این نوشتار به اتفاق ما باشید.

قیف فروش (قیف بازاریابی) چیست؟
قیف فروش به زبان ساده یعنی تقسیم‌بندی مراحل تبدیل یک فرد غریبه با برند به مشتری طرفدار و مدیریت آنها با قصد افزایش فروش.

لطفاً یک بار دیگر برگردید، تعریف بالا را بخوانید و به کلمات فرد غریبه، مشتری طرفدار و منظور دقت کنید.

اگر بخواهیم کمی این تعریف را شفاف‌تر کنیم؛

فرد غریبه با برند (Strangers) به کسی گفته می‌شود که هنوز شناخت و آگاهی از ما و محصولاتمان ندارد. این فردِ فرضی بالاخره یک مسیری را طی می‌کند لغایت با ما آشنا شود، به ما علاقه‌مند شود، از ما خرید کند و در نهایت - در بهترین حالت - عاشق برند ما شود.

حالا ما برای اینکه نگاه یکپارچه‌ای به مسیر جنبش مشتری داشته باشیم و بدانیم در هر مرحله چطور روی او کارایی بگذاریم الی به فروش بیشتری برسیم، تمام این مراحل را در یک مدل قیف شکل چکیده می‌کنیم. به این مدل، قیف بازاریابی (Marketing Funnel) یا قیف فروش (Sales Funnel) گفته می‌شود.

چرا پروسه فروش را به قیف تشبیه می‌کنند؟
خیلی ساده است؛ لزوماً تمام افرادی که با برند شما آشما می‌شوند، به یک مشتری وفادار تبدیل نخواهند شد. این یعنی هر چه در قیف فروش جلوتر برویم، ریزش تعدادی از افراد طبیعی است و دایره مخاطبان شما کوچکتر می‌شود. مثلاً همۀ افرادی که بیلبوردها را در خیابان می‌بینند یا همۀ افرادی که وارد سایت می‌شوند تبدیل به مشتری نخواهند شد و همۀ مشتریان هم به مشتری وفادار تبدیل نمی‌شوند.

البته حالت ایده‌آل (ولی غیر ممکن!) یک کسب‌وکار این است که هیچ‌یک از افراد آماده در این گذرگاه را از دست ندهیم و به جای قیف فروش، استوانه فروش داشته باشیم. هر چند این شغل ممکن نیست، اما با شناخت علل ریزش و اندازه‌گیری مرحله به مرحلۀ شاخص‌ها، می‌توان آن را تفریق داد.

قیف بازاریابی یا قیف فروشتوجه کنید_

قیف فروش فقط یک تصویر قیف با چند مرحله روی کاغذ نیست؛ تصویر قیف و مراحل آن تنها یک نمای کلی را نمایش می‌دهد.

در عمل، تعیین و تنظیم شاخص‌ها در هر مرحله، وضعیت رصد افراد و مشتریان و در نهایت استفاده از این داده‌ها برای هدف‌گذاری و تصمیم‌گیری است که قیف فروش را کاربردی می‌کند.

طراحی قیف فروش تنها نقطۀ شروعی برای کاربرد همیشگی آن در تصمیم‌گیری‌های بعدی در جهت افزایش فروش است.

مدل های گوناگون قیف بازاریابی در گذر زمان
در سنه ۱۸۹۸ یک پرکار در گستره تبلیغات به نام الیاس المو لویس (Elias St. Elmo Lewis) یک مدل کلی به نام AIDA را برای مراحل سفر مشتری از موعد آشنایی با برند تا خرید فرآورده را معرفی کرد (بدون اینکه به شکل قیفی آن اشاره کند).

AIDA در واقع مخفف چهار واژه است که هر یک از آن‌ها یکی از مراحل قیف بازاریابی آیدا را نشان می‌دهد. این 4 مرحله عبارتند از:

مدل آیداآگاهی (Awareness): آگاه شدن مخاطب از وجود فرآورده یا خدمات شما
علاقه (Interest): پرتو دادن علاقه برای ارتباط بیشتر با شما
خواستن (Desire): مشتاق شدن برای ارزیابی برند و محصولات
عمل (Action): قدم برداشتن برای خرید فرآورده یا به کارگیری خدمات
۲۶ سال پس از شناسایی این مدل، فردی به نام William W. Townsend در کتابش (Bond Salesmanship) از شکل قیف در روشنگری مدل آیدا برای مراحل فروش بهره‌گیری کرد.

مدل آیدا، نخستین قیف فروشی بود که راه خرید مشتری را در 4 مرحله اثر می‌داد و به بازاریابان کمک می‎کرد تا با کمک آن، در هر مرحله از مسیر، آمادگی تصادف و تاثیرگذاشتن روی بیننده را داشته باشند.

اما خب رفته‌رفته معلوم شد که مدل AIDA خیلی هم در همه زمینه‌ها جواب نمی‌دهد! چه بسا بپرسید که ایراد مدل آیدا چه بود؟

ببینید، در قیف فروش آیدا، کار شما با مشتری، به محض اینکه خرید کرد، تمام می‌شود. چنانچه این حالت خیلی صحیح نیست. در این گذرگاه مهم است شما که تعاملتان را با مشتری ادامه دهید و او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. در واقع، این استراتژی است که منجر به رشد کسب‌وکار شما می‎‌شود.

به همین دلیل هم بود که کارشناسان مختلف بازاریابی تغییراتی را در مدل کلاسیک قیف بازاریابی ایجاد کردند لغایت گذرگاه خرید مشتری را، به شکل بهتری پوشش دهد. حاصل این دگرگونی ها مدل‌های مختلفی است که دیگر از شکل قیف بیرون شده و به شکل‌های دیگری مشابه پاپیون یا شیپور درآمده‌اند.

یکی از این مدل‌ها که از عقیده خیلی کارشناسان کامل‌ترین و ایده‌آل‌ترین شکل قیف است، مدل 5a است.

برای همین، ما در این مقاله با نگاهی به کتاب «بازاریابی هزاره چهارم – فیلیپ کاتلر» به کالبدشکافی و رسیدگی مرحله به مرحلۀ این مدل می‌پردازیم.

مدل کهنه قیف بازاریابی در روبرو مدل جدید پاپیونی شکلبا مدل 5a قیف بازاریابی آشنا شوید!
مدل 5A، در سنجش با مدل سنتی AIDA، به مسیر خرید مشتری نوین امروزین نزدیک‌تر است. رفتار خرید مشتری‌های معاصر تغییر کرده است. آن‌ها شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنند، از حرف افراد مورد علاقه‌شان تاثیر می‌گیرند، خرید اینترنتی را اخ دارند و حتی هم ممکن است تجربه خریدشان را آنلاین به اشتراک بگذارند.

همین رشد فضای آنلاین باعث شده لغایت شما بیش از هر موعد دیگری نیاز به حفاظت مشتری‌ها و تبدیل کردن آن‌ها به طرفداران برندتان داشته باشید.

پس رابطۀ شما با مشتری، در پسین یک قیف مخطروطی شکل، متوقف نخواهد شد؛ برعکس، شما باید این قیف را پیوستگی دهید و بعد از اینکه مشتری خرید کرد، روی نگهداری آن تمرکز کنید (customer retention).

در چنین حالتی اگر قیف را ادامه دهیم، به شکلی مشابه پاپیون می‌رسیم.

قیف بازاریابی 5A
در کل، تاکید قیف بازاریابی پاپیونی شکل، روی حفظ رابطه با مشتریان و نگهداری آن‌ها است.

این پیشه چند مزیت مهم و اساسی برای هر برندی دارد:

هزینه حفاظت مشتری فعلی، از جذب مشتری جدید کمتر است.
هر چه رابطه شما با مشتری طولانی‌تر شود اغلب فایده می‌کنید.
مشتریانی که به مدت طولانی از شما خرید کنند (طرفداران) به تبلیغ‌کنندگان مجانی برند شما تبدیل خواهند شد.
طرفداران در شبکه‌های اجتماعی و همینگونه با رفقا و آشنایانشان درباره شما صحبت خواهند کرد.
84% ملت به توصیه‌های رفقا یا خانواده درباره خرید گوش می‌کنند.
اگر موافق باشید، مرحله به مرحله با 5A قبل برویم و ببینیم که در هر قدم چه اتفاقی می‌افتد.

مرحلۀ اول: هشدار (Awareness)
اگاهی
این مرحله، دروازۀ ورود به مسیر خرید مشتری است. مشتریان نهفته (Prospects)، در این مرحله نسبت به هستی محصول یا برند شما آگاه شده‌اند. مستحضر شدن می‌تواند در نشان جستجوی افراد برای حل یک مشکل، نیاز، اشتیاق برای انجام کاری یا خرید چیزی یا حتی بدون انگیزه خاصی رویداد بیافتد.

برای اعلام کردن غریبه‌ها راه‌های زیاد زیادی هستی دارد. از جمله:

تبلیغات گوگل
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
ارسال پیامک انبوه
تبلیغات ویدئویی
توصیه رفقا و خانواده
تبلیغات محیطی مشابه بیلبورد
انتشار یک رپرتاژ آگهی
و ...
چطور تعداد افراد مستحضر را اندازه بگیریم؟

نظرسنجی از یک جمعیت مثال و تعمیم احصاء به کل بازار
شمارش تعداد کاربران ورودی سایت
آمار جستجوی اسم برند یا محصول در موتورهای جستجو
شمارش تعداد کاربران بازدیدکنندۀ تبلیغات
نکتۀ مهم_

اگر دقت کنید، بر خلاف قیف آیدا، آغاز و انتهای مدل 5a (یعنی سطح هشدار و طرفداری) هم‌اندازه رسم شده‌اند. چرا؟

کاتلر می‌گوید لزوماً تمام افرادی که طرفدار برند شما می‌شوند، خریدار نبوده‌اند.

مثلاً خویش لغایت به‌حال از برند بنز ماشین نخریده‌ام؛ ولی خب یکتا از پیروان این برند جذاب هستم!

مرحلۀ دوم: جذب شدن (Appeal)

حالا اگر مشتریان یک قدم دیگر جلو بیاید و به اخذ اطلاعات بیشتر در ارتباط با محصول شما علاقه نشانه دهند، وارد مرحله Appeal شده‌اند.

در این مرحله، شما باید سعی کنید تا خاطرات کوتاه‌مدتی که از مرحله پیشین در ذهن مخاطب جا افتاده بودند، تقویت کنید و کاری کنید بیشتر دوستتان داشته باشند. چطور؟

در اینجا کارشناسان از رو کردن ورق آسی به اسم WOW factor صحبت می‌کنند. هدف از WOW factor ویژگی‌هایی از محصولتان است که باعث برپایی حس تحسین در بیننده یا هیجان‌زده شدن او می‌شوند.

دقت کنید که فاکتور WOW برای هر برند یا کسب‌وکاری می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً برای برندی ویدئوی تبلیغاتی و برای دیگری ایبوک مجانی داخل سایت، مایه برانگیخته شدن حس کنجکاوی بیننده می‌شوند.

چطور تعداد افراد جذب شده را اندازه بگیریم؟

در این مرحله، مشتریانی که علاقه اثر داده‌اند، برای دانلود یک فایل، جاسازی یک ایبوک رایگان یا هر عمل دیگری که احتیاج باشد، در سایت ثبت اسم کرده و ایمیل یا عدد تلفنشان را در برگزیدن شما پیمان می‌دهند.

به این مشتریان اصلاحاً سرنخ یا Lead گفته می‌شود. تعداد Lead ها در این مرحله نشان می‌دهد که چه شمار از افراد آگاه، به گام دوم (یعنی جذب) وارد شده‌اند.

هرچه اقدام عملی بیننده در این مرحله همراه با ارائه اطلاعات بیشتر باشد، مدیریت و جذب آنها آسان‌تر خواهد بود.

اگر اطلاعات کاملی از بیننده به دست آوریم درک این که به تعقیب چیست، چه چیزهایی مایه رضایتش می‌شود، مشوق‌های خرید برای او چیست و ... کمک بزرگواری در انتقال به مرحله خرید می‌کند.

این کسان معمولاً دو بخش هستند:

سرنخ‌های نزدیک به فروش: مشتریانی که اطلاعات شخصی و تماس خویش را در اختیار برند می‌گذارند. مثل ثبت‌نام کنندگان در سایت، متقاضیان مشاوره، تست‌کنندگان محصول، مشترکین خبرنامه ایمیلی.
سرنخ‌های علاقه‌مند: مشتریانی که تنها علاقۀ خویش را برای گرفتن اطلاعات اغلب نشانه داده‌اند. مانند فالوررهای پیج، مشترکان گرفتن اعلان از سایت یا حتی دانلودکنندگان یک فایل از سایت.
همانطور که پیداست، سرنخ‌های تقریبا به فروش، راحت‌تر به مشتری تبدیل می‌شوند.

مرحلۀ سوم: پژوهش کردن (Ask)

در این مرحله مشتری به پیگیری اطلاعات اکثریت است تا در ارتباط با خرید فرآورده یا خدمات شما تصمیم‌گیری کند. او ممکن است از دوستان و خانواده‌اش در ارتباط با شما سوال کند، نظرات مشتریان قبلی را ببیند، نقد و بررسی‌های تألیف شده در گوگل و شبکه‌های اجتماعی را بخواند و ... .

برای شما بهتر است که در این مرحله، از کانال‌های گوناگون آنلاین و آفلاین ارتباطتان را با مخاطب حفظ کنید و آماده پاسخگویی به سوالاتش باشید. همچنین می‌توانید هر محتوایی را که فکر می‌کنید اطلاعات او را بیشتر و به تصمیم‌گیری‌اش کمک می‌کند، در این مرحله ارائه کنید. داشتن استراتژی درونمایه به حضور پررنگ و مفید شما در این راه و در ضمن هدایت مخاطبان به سمت خرید کمک زیادی خواهد کرد.

مرحلۀ چهارم: اقدام کردن (Act)
اقدامحالا سایر مشتری با اطلاعاتی که در ارتباط با شما به‌دست آورده، برای اتمام خرید متقاعد شده است. در اینجا بهتر است پروسه خرید را الی جای شدنی برای مشتری ساده کنید.

در ضمن فراموش نکنید که خرید مشتری به معنی قطع وابستگی با او نیست؛ بعد حتماً رابطه برپایی شده را پیوستگی دهید و از او فیدبک بگیرید.

راستی اندازه‌گیری افراد آماده در این مرحله هم ساده است. فقط کافیست که ببینید چند نفر از شما خرید کرده‌اند.

مرحلۀ پنجم: طرفداری کردن (Advocate)
طرفداریمشتری به‌خاطر تجربه خوب و به‌یادماندنی که از خرید داشته، شما را به سایرین معرفی می‌کند و شدنی است مجددا از شما خرید داشته باشد.

برای حفظ این رابطه خوب و حفاظت مشتری، بهتر است هر چند وقت یک بار، به مناسب‌های مختلف، برای او ایمیل یا پیامکی در بر گیرنده اطلاعات ارزشمند، یا حتی آفر ویژه بفرستید.

آموزش طراحی قیف فروش با یک نمونه (بر اساس مدل 5a)
یک کمپانی سازندۀ نرم‌افزار مدیریت وابستگی با مشتریان (CRM) را در نظر بگیرید. این شرکت تصمیم گرفته برای درمان پروسه فروش خویش یک قیف بازاریابی طراحی کند. شما برای طراحی این قیف باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

ایجاد آگاهی (Awareness)
برای برپایی اخطار باید توجه کنید که مشتریان شما کجا هستند؟ چه سایت‌هایی را پیگیری می‌کنند؟ از چه کسانی توصیه می‌گیرند؟ این شناخت به شما کمک می‌کند روش‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌تر کنید.

روش‌های برپایی آگاهی لغایت کران زیادی به ماهیت کسب‌وکار شما پیوستگی دارند. مثلاً اگر عموم مردم مشتری شما هستند تبلیغات تلویزیونی می‌تواند گرد از بهترین راه‌ها باشد، ولی برای یک فرآورده ویژه مشابه CRM که مشتریان آن کسب‌وکارها (متوسط و بزرگ) هستند، اصلاً طریق مناسبی نیست.

برای برپایی اخطار در مورد این کمپانی بهتر است از روش‌های پایین بهره‌گیری کنیم:

جستجوی اینترنتی و ورود به وب‌سایت (تبلیغات گوگل، محتوای وبلاگ و ...)
حضور در نمایشگاه‌های تخصصی
برگزاری رویدادهای آموزشی و گردهمایی‌های رایگان
بازاریابی حضوری
پیشنهاد مشتریان سابق، مشاوران، رفقا و ...
در صورت امکان برای هر باره شاخص اندازه‌گیری تعیین کرده و آن‌ها را لیست می‌کنیم. (پیشنهاد می‌کنم برای درک بهتر شاخص‌های کلیدی عملکرد مقالۀ KPI چیست؟ را بخوانید.)

میزان ورودی وب‌سایت (مستقیم، غیر مستقیم، موتورهای جستجو)
تعداد کاتالوگ، بروشور یا کارت ویزیت پخش شده
تعداد کسان شرکت‌کننده در رویدادها
تعداد شرکت‌های مراجعه شده برای بازاریابی
با اندازه‌گیری همه این کسان می‌توانیم متوجه شویم، تقریباً چند نفر در هر دوره زمانی وارد مرحله آگاهانیدن می‌شوند.

جذب (Appeal)
در مرحلۀ قبل کسان زیادی را از هستی خویش آگاه کردیم. بعضی از این افراد در همان پیش درآمد برای استفاده از نرم انگیزه ها CRM راغب شده و نسخۀ دمو را تقاضا کردند، بعضی دیگر نیز فعلاً منظور بهره‌گیری محتوای آموزشی وبلاگ ما دارند.

پس سر‌نخ‌های این مرحله را به دو تقدیر تفکیک می‌کنیم:

افرادی که با قصد به کارگیری محتواهای آموزشی وارد وب‌سایت می‌شوند یا در رویداد‌ها شرکت می‌کنند.
به افرادی که نسخۀ دمو را امتحان می‌کنند.
قطعاً افرادی که نسخه دمو را آزمون کردند نسبت به افرادی که تنها منظور استفاده از مطالب آموزشی وبلاگ را دارند، سرنخ‌های باکیفیت‌تری هستند (چون به خرید نزدیک‌ترند).

حالا برای اینکه بتوانیم سرنخ‌های علاقمند را به مشتری تبدیل کنیم، باید مزایای به کارگیری CRM را در لابه‌لای محتوای آموزشی (در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی) بگنجانیم و به آن‌ها نشانه دهیم محصول ما چطور می‌تواند به حل مشکلات آن‌ها کمک کند.

تعداد افراد علاقمند را می‌توان با به کارگیری شاخص‌های ذیل اندازه‌گیری کرد:

تعداد ثبت‌نام کنندگان در سایت برای دریافت محتوای آموزشی
تعداد عضویت در خبرنامۀ ایمیلی
تعداد Reach پست‌ها
اما در باره افرادی که نسخۀ دمو را آزمون می‌کنند، می‌توان با بازاریابی تلفنی آن‌ها را به خرید، بیشتر ترغیب کرد.

تحقیق و ارزیابی (Ask)
بیایید رو راست باشیم! همۀ ما برادر داریم ریسک انتخاب خود را الی حد ممکن ذیل بیاوریم. مثلاً پیش سپریدن خرید عقیده اطرافیان را جویا می‌شویم، تقاضا آزمایش فرآورده می‌کنیم، نقدوبررسی‌های آنلاین را می‌خوانیم و ....

ما هم برای اینکه مشتریان علاقمند به CRM را به نقطۀ خرید نزدیک‌تر کنیم، می‌توانیم نظر مشتریان قدیمی را به بهانه‌های گوناگون در جلوی چشم آن‌ها قرار دهیم یا لینک دانلود نسخۀ دمو را برایشان بفرستیم.

بعد از سپریدن این‌کارها تنها می‌توانیم کمی عقب بنشنیم و به مشتریان دستور دهیم تصمیم خود را عملی کنند.

خرید (Act)
در این مرحله باید نقاط فروش را لیست کنیم.

منظور از نقطۀ فروش، راه‌های خرید است. امکان دارد یک کسب‌وکار ده‌ها شیوه فروش داشته باشد، پس طبیعتاً چندین نقطه فروش دارد. در این کمپانی خرید CRM به 3 شیوه امکان‌پذیر است:

خرید اینترنتی
خرید تلفنی
خرید از طریق نمایندگی‌های فروش
همانطور که قبلاً هم گفتیم، مسیر خرید کردن در هر کدام از این 3 باره باید ساده و روشن باشد، لغایت خدایی نکرده مشتریان از خرید پشیمان نشوند! مثلاً بها محصولات در سایت باید به‌روز باشد، درگاه پرداخت مشکلی نداشته باشد، فرآیند خرید و تسویه حساب راحت باشد و ... .

پس از خرید
مدیر این شرکت می‌گوید: «درآمد ما از فروش اشتراک (ماهانه، سالانه) است. چشمداشت داریم مشتریان اشتراک خود را تمدید کنند و مهم‌تر این که می‌خواهیم آن را به بقیه شناسایی کنند.»

پس ما دو گونه مشتری داریم:

مشتریان تمدید کننده اشتراک (تکرار خرید یا وفادار)
مشتریان ترویج‌کننده
مشتریان تمدید کننده که به راحتی مشخص می‌شوند اما مشتریان گسترش کننده را چطور باید تشخیص داد؟ مثلاً می‌توانیم به هر مشتری کد معرف گزین کردن دهیم. اگر کسی با این کد ثبت نام کند، هم معرف و هم مشتری هر دو از تخفیف برخوردار خواهند شد.

شاید بپرسید پس چطور مشتری مدافع داشته باشیم؟ باید بگویم هیچ کس بدون دلیل از شما پشتیبانی نمی‌کند! برای داشتن مشتریان سینه چاک باید با آن‌ها صادق باشید و خودتان به آن‌ها اثبات کنید.

یک سوال_

پس از اجرای قیف فروش یا بهتر بگوییم، مدل 5a بازاریابی، از دیتاهای به‌دست آمده چه استفاده‌ای می‌توانیم بکنیم؟

حالا کل چیز صریح است. شما باید ببینید که در کدام یک از نقاط تماس، نرخ تبدیل بهتری اتفاق افتاده و در چه جاهایی سخت وابستگی با مشتری داشته‌اید. وانگهی می‌توانید قیف فروش خویش را بهینه کنید و با یک استراتژی محتوای خوب، در هر محله، مخاطبان را به سمت خرید و ترویج برندتان هدایت کنید.

مثلاً در این کمپانی متوجه می‌شویم بیشتر مشتریان ما از راه تبلیغات گوگل و پیشنهاد مشتریان پیشین با ما آشنا شدند. بعد بهتر است بودجه این بخش را افزایش دهیم یا مثلاً تبلیغات گسترده‌تری در گوگل داشته باشیم، امکانات ویژه‌ای به مشتریان ترویج کننده گزین کردن دهیم و ....

فکر می‌کنم با این نمونه کاملاً با گذرگاه خرید مشتری و مدل بازاریابی 5a آشنا شده باشید. (راحت بود، نه؟)

حالا اگر خسته نشده‌اید یک مدل جایگزین دیگر را نیز خیلی کوتاه رسیدگی نماییم و پس شما را به خدای بزرگ بسپاریم.

مدل مکنزی: نگاهی رابطه محور به گذرگاه خرید مشتری
مدل جدید راه خرید مشتری (مکنزی)
برخی از کارشناسان و فعالان بازاریابی معتقدند در دنیای امروز سایر مدل قیف خطی کاربرد ندارد، چون فرآیند خرید نوین سایر خطی نیست. رقابت‌ها شدید‌تر شده، پلتفرم‌های فروش بسیار گوناگون شده‌اند و به واسطه سرعت بالای گردش اطلاعات، مشتریان به نکویی می‌دانند به دنبال چه هستند.

نقدهای زیادی بر قیف فروش دست نویس وارد است. برخی از این نقدها می‌گویند باید آن را اصلاح کرد و برخی آن را از بنیاد رد می‌کنند.

برای مثال، مرحله وفاداری و مدافع برند بودن در مدل خطی پس از خرید قرار دارد. ولی در عمل می‌بینیم که کسان زیادی هستند که عاشق برندها هستند و الی حالا هیچ محصولی متعلق به نخریده‌اند و چه بسا امکان دارد لغایت آخر عمرشان رابطۀ آنها با این برند در حتماً تعقیب کردن تازه ها محصولات جدید و کل کل با پیروان برند رقیب باقی بماند. به راستی آنها وفادار و مدافع اعتقادات و ارزش‌های آن برند شده‌اند.

در نقد اساسی‌تری گفته می‌شود، بازاریابی نوین رابطه محور است. یعنی انسان‌ها وارد رابطه با برندها می‌شوند و خرید بخشی از این رابطه است، نه قصد اصلی!

یکی از مدل‌های پیشنهادی جایگزین، مدل سفر مشتری Mckinsey است. (The Consumer Decision Journey)

در این مدل به جای یک گذرگاه خطی با محوریت نقطه خرید، سفر مشتری مانند یک لوپ ترسیم می‌شود. در این مدل حفظ مشتریان واقعی در لوپ مهم‌تر از هل دادن دائمی آنها به سمت نقطه خرید است. در ضمن سایر خبری از مراحل کلاسیک قیف فروش نیست.

روش های افزایش فروش

کمیک قیف بازاریابی
شما را به خدای کبیر می‌سپاریم ...
در نهایت ما 3 مدل مختلف را با هم بازبینی کردیم که کمک می‌کنند نگاه یکپارچه‌ای به راه خرید مشتریان داشته باشید و با به دست آوردن دیتاهای مورد دربایستن در هر مرحله، مدام راهبرد و برنامه‌های بازاریابی خود را بهینه کنید.

این شغل باعث می‌شود در هر مرحله از گذرگاه خرید مشتری، ریزش اقلیت اتفاق بیافتد و تعداد بیشتری به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

اگر نظر، سوال و پیشنهادی دارید خیلی از احضار آن دلشاد می‌شویم.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پل به هکرهایی که بتوانند حفره امنیتی در Apple Watch ، iCloud و سایر نرم‌افزارهای مرتبط با اپل پیدا کنند ، یک میلیون دلار جایزه می‌دهد.

جایزه یک میلیون دلاری اپل به هکرها

به گزارش تسنیم؛ اپل از امروز چالش نفود هکرها و پیدا کردن حفره در برنامه‌های مرتبط با خودش را به‌راه انداخته است و به هرکس که بتواند این کار را بکند یک میلیون دلار جایزه می‌دهد. برنامه امنیتی اپل Apple Security Bounty  نام دارد که از سال 2016 فرآیند ساخت و راه‌اندازی آن آغاز شده‌است و وظیفه‌اش یافتن نقص در سیستم‌های اپل بود. حال نسخه تکامل یافته آن عرضه شده‌است.

البته افرادی که بتوانند سیستم را هک کنند باید برای کسب جوایز، توضیحات مفصل در مورد اشکال یا سوءاستفاده مورد نظر ارائه بدهند و اپل باید بتواند فرآیند طی شده توسط هکرها را تکرار کند.

اپل اعلام کرده‌است فرآیند هک باید بدون مشارکت میزبان یعنی کسی که صاحب سیستم است صورت بگیرد. البته جوایز دیگری برای هکرها در نظر گرفته شده است که می‌تواند از 25 هزار دلار تا 500 هزار دلار متغیر باشد

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3981001079.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اندروید به‌روزرسانی یا Up Grade کنید. فرقی هم ندارد که آیا آخرین مدل تلفن همین شرکت را خریده باشید یا خیر.

نسخه قدیمی اندروید بهتر است؟

به گزارش ایسنا، شاید برای شما هم این سوال مطرح شده که چرا باید به Up Grade سیستم عامل تلفن همراه اقدام کرد؟ یا اینکه نسخه قدیمی اندروید بهتر و سریعتر است و آیا با نصب نسخه جدید، سیستم کند می‌شود؟ در جواب این سوالات باید گفت که اکثرا کاربران اشتباه فکر می‌کنند. اولا که همه چیز مثل اپلیکیشن، اندروید، IOS یا هر چیز دیگر و حتی باید مودم، تلویزیون‌های هوشمند و همه این دستگاه‌هایی را که می‌شود آپ دیت کرد، باید به روزرسانی شوند و حتی گیرنده‌هایی که قابلیت این کار را دارند؛ چه برسد به تلفن‌های هوشمند.

از سوی دیگر، هزار و یک نوع حفره امنیتی در سیستم‌های عامل است که سازنده‌ها به مرور متوجه می‌شوند و در به‌روزرسانی‌ها، همه آن مشکلات را حل می‌کنند و حال اگر به‌روزرسانی انجام نشود، آن حفره‌ها و ایرادات مثل دروازه برای هکرها و بدافزارها عمل می‌کند تا به سیستم شما حمله کنند. اما علاوه بر همه این‌ها، این سوال وجود دارد که حتما نسخه‌های جدید اندروید ویژگی خاص دارند که باید دنبال ارتقا به این نسخه‌ها بود؟ این موضوع را در گفت‌وگو با علی اصغر زارعی - مدرس دانشگاه - بررسی کردیم.

به اعتقاد این کارشناس، همان‌طور که کاربران می‌دانند، روز به روز بیش‌تر به سرویس‌های گوگل وابسته می‌شونم، تقریبا روزانه از Gmai و Google Docs ،Google Drive، خلاصه همه زندگی‌ برخی کاربران در داخل گوگل است. آن هم نه فقط در کامپیوتر، همزمان از طریق تبلت، تلفن همراه و تمام دستگاه هایمان از اکانت اصلی گوگل استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: نکته امنیتی دیگر این است که حتما باید سیستم تشخیص دو مرحله‌ای را فعال کرده باشید؛ مثلا یکی از دستگاه‌هایتان گم شود یا یکی بخواهد به Gamil شما دسترسی  پیدا کند؛ قبلا اندروید برایتان یک پیامک می فرستاد که مثلا رایانه فلان جای دنیا  می‌خواهد وارد اکانت شما شود و شما باید تایید می‌کردید. اکنون گوگل آرام آرام آن سیستم را تغییر می‌دهد، به جای پیامک همین تلفن هوشمندتان حالت کلید را پیدا می‌کند یعنی بدون پیامک، وقتی آن اتفاق بیفتد، اندروید روی همین صفحه تلفن از شما سوال می کند که آیا تایید می‌کنید یا خیر! یعنی تلفن‌های جدید اندروید درست مثل کلیدی است  که در را باز می کند.       

زارعی افزود: درواقع، یک کلید امنیتی است برای تضمین امنیت و تایید ورود به محصولات دیگر گوگل، گوگل حتی شروع به درست کردن کلیدهای سخت افزاری کرده است که شما کاربران می‌توانید آنرا در داخل جیبتان گذاشته و از آن برای ورود به اکانت ها استفاده کنید.

به گفته او، تا زمانی که تلفن‌های هوشمندتان با پسورد مطمئن در داخل جیب‌تان است. شما  در برابر خیلی از تهدیدها محافظت می‌شوید؛ فرض کنید هر نوع فعالیت مشکوک  یا غیر عادی روی اکانت شما مشاهده شود، اندروید بلافاصله شما را خبر می‌کند و شما خیلی ساده می‌توانید آن فعالیت را بلاک یا پسوردتان را عوض کنید.

بر این اساس با توجه به اینکه امروزه حریم خصوصی از جایگاه خاصی برخوردار شده است، گوگل نیز  نسخه‌های جدید اندروید را با سیستم جدیدی از دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات شخصی کاربران طراحی می‌کند. برای مثال، اگر برنامه‌ای از شما بخواهد دسترسی موقعیت مکانی خود را به آن بدهید، می‌توانید این اجازه را به گونه‌ای صادر کنید که تنها زمانی که در حال استفاده از این برنامه هستید، برنامه به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. همچنین منوی صدور مجوزهای امنیتی و حریم شخصی نیز به شکل جدیدی درآمده و لذا کاربران آزادی بیشتری روی کنترل موارد این‌ چنینی خواهند داشت.

در نتیجه به عنوان مثال در زمان به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی در یک برنامه، آن موقعیت مکانی تنها در زمانی که برنامه فعال است، اطلاعات شما را ارسال می‌کند و زمانی که برنامه بسته می‌شود، دیگر هیچ اطلاعاتی از نرم افزار مذکور ارسال نشده و به این ترتیب جلو فعالیت بدافزارهایی که در پس‌زمینه از اطلاعات برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنند نیز گرفته می‌شود.

همچنین گوگل از اهمیت به‌روزرسانی‌های نرم افزاری باخبر است و به دلیل آن که بسیاری از کاربران برنامه‌های خود را به‌روزرسانی نکرده و گاهی با مشکلات امنیتی مواجه می‌شوند، تصمیم گرفته که تمامی به‌روزرسانی‌ها را به صورت مخفیانه در پس‌زمینه اندروید انجام دهد؛ به این ترتیب با عرضه به‌روزرسانی جدید هر برنامه، آن نرم افزار به صورت خودکار آپدیت می‌شود.

از سوی دیگر تقریبا از همه ما حداقل یکبار هم خواسته شده که رمز وای فای خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم تا به اینترنت متصل شوند. از آن‌جایی هم که برای جلوگیری از هک شدن وای فای، پیشنهاد سرویس دهنده استفاده از رمزهای طولانی و عجیب است، بنابراین در برخی موارد کاربر ممکن است رمز وای فای را فراموش کند. گوگل در اندروید جدید خود به داد این کاربران رسیده تا بدون نیاز به یادداشت رمز وای فای، تنها به کمک کد کیو آر، رمز خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3981002019.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وقتی استراتژی های کلاسیک بازاریابی برای کارهای تبلیغاتی جوابگو نیستند ندارند، چاره ای
جز متوسل شدن به شیوه های چریکی بازاریابی و تبلیغات باقی نمی ماند. به راستی این
شیوه های بازاریابی چریکی نیروهای بی اندازه هستند که راهبرد های ویژه ای به توسط
آنها شکل می گیرد تا به بدست آنها موج های عظیم آرام شده و دشمن شکست بخورد.

بازاریابی چریکی یک جایگزین بی اندازه برای بازاریابی سنتی است. این گونه از بازاریابی بر تفکر
خلاق و بدیع استوار است، در واقعی جایی که پندار و نوآوری بودجه های سرسام آور بازاریابی را
زیر پا می گذارد.

بازاریابی چریکی عموما ارزان قیمت تر از بازاریابی سنتی است و به راهبرد های کوچکتر و
محلی همانند موارد پایین وابسته است:

نقاشی های دیواری
بازاریابی با استفاده از نقاشی های دیواری از خیابان های شهر و در و دیوار، همه و همه به
عنوان بوم نقاشس بهره‌گیری می کند. در حالی این نقاشی ها اغلب حقیر هستند، ولی بعضا
نمونه های بزرگ آنها در جای جای شهرها شدنی است دیده شوند. بیشتر در به کارگیری این
روش برای کسب و کارهای گوناگون رهنمود می شود از مالکین ساختمان ها و … فرمان گرفته
شود و سپس از این نقاشی ها بر روی حصار ساختمان های آنها کاربرد شود.

نقاشی های دیواری شابلونی
در نقاشی های دیواری شابلونی اغلب از شابلون به منظور خلق کارهای سری و تکراری در
سطح شهر استفاده می شود. مزیت شابلون این است که می نا شغل هنری باره نظر را در
دفعات مختلف در فضا های مختلف شهر در واحد زمانی کوتاهی پیاده کرد. این شابلون ها اغلب
در اندازه های کوچک و با طراحی های ساده مورد کاربرد پیمان می گیرند.

نقاشی های دیواری معکوس
نقاشی های دیواری وارونه در زمانی کاربرد می شوند که به جای افزودن چیزی به
سطح، بازاریابان بیشتر چیزی را مثل مثلا یکی و غبار از روی سطح پاک می کنند الی یک پیام
بازاریابی را به بیننده برسانند. یعنی مثلا خیلی راحت یک شابلون را بر روی یک سطح خاکی
قرار داده و با دست یکتا و غبار باقی مانده را پاک می کنند. نشان به هستی آمده اغلب خیلی موقتی
بوده و نشانه کوتاه مدتی دارد.

برچسب ها
استفاده خلاقانه از برچسب ها یک روش خوب و پسندیده سایر از بازاریابی چریکی است که در
صورت درست اجرا شدن می تواند زیاد کامیاب باشد و اثرات احسان داشته باشد.

بازاریابی نهان undercover marketing
بازاریابی پنهان که از تحت عنوان بازاریابی خفا یا stealth marketing هم یاد می شود به این
شکل است که بازاریاب به صورت مبدل درآمده و در میان بازار منظور خود قرار می گیرد. احد از
مثال های آن می تواند کمپین سال 2002 کمپانی سونی باشد که در آن بازیگران مختلفی
انتخاب شده بودند و در بین جمعیت از مردم غریبه می خواستند تا تصویری از آنها بگیرند. در این
بین گوشی سونی خویش را از جیب درآورده و با معرفی آن به ملت از ویژگی ها و توانایی های آن
می گفتند

مثال هایی برای بازاریابی چریکی 

.

فلش ماب
فلش ماب شامل سازماندهی گروهی از کسان برای اجرای یک شغل یا برنامه ویژه در یک سررسید و
مکان ویژه از قبل تعیین شده می باشد. در بعضی موارد از فلش ماب مجریان به راستی بازیگران
رسمی سینمایی بوده اند که برنامه را اجرا کرده اند.

بازاریابی چریکی

شیرین کاری تبلیغاتی
شیرین کاری های تبلیغاتی شامل شاهکارهایی از بهت و حیرت می شوند که بیشتر به حمایت
یا مشارکت با یک برند شناخته اجرا می شوند. برند رد بول در اجرای این طریق بازاریابی بسیار
متخصص است که مثال آن را می نا در رکورد چتربازی آنها در سال 2012 در قالب پروژه Stratos
دید. در این پروژه رد بول قهرمان ورزش های مخاطره آمیز، فلیکس باومگارتنر استرالیایی را به
بالای دومین لایهٔ بزرگ اتمسفر یا همان استراتوسفر فرستاد و با شیرجه وی از ارتفاع 39
کیلومتری سطح زمین رکورد بالاترین بلندی چتربازی را شکست. این پروژه که منجر به شکسته
شدن رکوردهای جالب بیشتری هم شده بود، از طریق شبکه یوتیوب بصورت زنده پخش می شد
و 9.5 میلیون تن در سراسر دانشمند آن را می دیدند که خود شکسته شدن یک رکورد دیگر نیز به
حساب می آمد.

شکار گنج
خلق برنامه های شکار گنج شخصی سازی شده و با کیفیت بسیار بالا یک تکنیک سایر از
بازاریابی چریکی است که می تواند موجب هیجان زیاد زیادی برای مخاطبین و بینندگان آن
شود. برنامه های شکار گنج در قالب بازاریابی چریکی شامل ارسال سرنخ های آنلاین در رابطه
با اقلام پنهان شده در سطح یک یا چند شهر گوناگون می باشد. برندگان این برنامه ها اغلب
جایزه هایی از قبیل کدهای دیجیتال، یا سرنخ دیگری برای دست یافتن به سطح بالاتری از بازی
را اخذ می کنند.

محیط شهری
موفق ترین شکل از استراتژی های بازاریابی چریکی آن دسته از راهبرد هایی هستند که
بیشترین کاربرد را از فضاهای موجود در گوشه ها-کناره ها خویش به عمل می آورند. محیط های شهری
فرصت های بسیاری را برای اجرای استراتژی های هوشمند بازاریابی در اختیار بازاریابان قرار
می‌دهند.

در حالیکه امروزه بیشتر مثال های فیزیکی بازاریابی چریکی دلخواه بوده و در مطالب آموزشی به
آنها اشاره می شود، اما مثال های بیشماری از آنها در فضای آنلاین هم یافت می شود.
کمپین‌های بازاریابی چریکی آنلاین اغلب بصورت های زیر قابل نگریستن هستند:

ویدئوهای ویروسی
مسابقات فرآوری محتوا توسط کاربران
صفحات فرود خلاقانه
مزایا و معایب بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی برای خویش مزایا و معایبی دارد که باید پیش از تصمیم گیری برای حرکت کردن به
سوی اجرای یکتا از این کمپین ها باید آنها را مد نظر پیمان داد.

مزایای بازاریابی چریکی
اجرای ارزان قیمت
خواه از یک شابلون ساده استفاده نماییم یا یک برچسب خیلی بزرگ، بازاریابی چریکی به
مراتب ارزان تر از تبلیغات سنتی است.

وجود محیط‌ برای تفکر خلاقانه
در بازاریابی چریکی تخیل ارزش و اهمیت زیاد بیشتری نسبت به بودجه دارد.

انتشار ویروسی و دهان به دهان
بازتاب بازاریابی چریکی به شدت منوط به بازاریابی دهان به دهان و ویروسی است که
البته وابستگی به افزارها و امکانات موجود و در اختیار برای یک بازاریاب دارد.

در برخی از موارد برخی مثال کمپین های قابل پروا یا بی همتا در این زمینه توسط
رسانه های محلی و ملی مورد پوشش خبری واقع شده که به شدت بر میزان تاثیرگذاری
این کمپین ها افزوده اند.

معایب بازاریابی چریکی
پیام های رازها آمیز در این روش می توانند اشتباه گرفته شوند
همیشه قدری رمز و رازدر حواشی کمپین های بازاریابی چریکی وجود دارد و در حالیکه
اغلب همین رازآلود بودن کمپین های این نوع از بازاریابی است که مایه جلب توجه افراد
می شود، عدم وجود شفافیت در مورد این تکنیک ها و کمپین ها در مواردی می تواند
موجب لغزش درک و استحصال مخاطب شود.

اشتباه و سردرگمی مرتبط با کمپین های بازاریابی چریکی می تواند پیامدهای بسیار
بدی داشته باشد، از آنگونه موردی که در سال 2007 اتفاق افتاد که در آن مدارهای
تابلوهای LED بصورت چشمک زن در جای جای شهر بوستون برای تبلیغ سری جدید
انیمیشن Aqua Teen Hunger Force نصب شده بود. ملت با دید آنها انگاشت کرده بودند
که کالبد ها قابل انفجاری در شهر نصب شده اند که در ادامه قوای اخص پلیس وارد
عمل شده و با خنثی سازی خطر فرض شده را رفع کرده بودند. عوامل اجرایی به جرم
ایجاد ترس و هراس-ترس-بیم بازداشت شده بودند. این افراد بعد از مدت اختصار آزاد شدند. هر
چند که برخی از رسانه ای شدن این اتفاقات از آن به عنوان یک کامیابی یاد می کنند، اما
نتایج حاصل شده در عمل به عنوان یک ضد تبلیغ برای این انیمیشن عمل کرده بودند.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی چریکی چیست؟ بازاریابی چریکی یا پارتیزانی یک راهبرد تبلیغاتی است که بر روی شیوه های بازاریابی ارزان بها و مدرن تمرکز می ­کند که نتایج بسیار مثبتی به همراه دارد.این اصطلاح اولین بار توسط جی کنراد لوینسون در کتاب ۱۹۸۴ Guerrilla Advertising معرفی شد. اصطلاح بازاریابی چریکی الهام گرفته از جنگ چریکی است که به یک نوع جنگ ساختگی گفته می شود و مربوط به تکنیک هایی است که توسط کسان مسلح به عنوان تصویرسازی یک جنگ راستین مورد کاربرد می شود.

بازاریابی چریکی، امثال جنگ چریکی، از روشهایی برای بازاریابی کاربرد می کند که محصول واقعی را در تبلیغات برای مخاطبان شبیه سازی کند. این سخیف تبلیغاتی طریق امروزین تبلیغات است و به طور قابل توجهی از طریق های سنتی فاصله گرفته است. بازاریابی چریکی در مصرف کنندگان، به طرز عجب انگیزی، یک حس عجب آور، تجربه ای فراموش نشدنی را بوجود می آورد.

گفته می شود بازاریابی چریکی در سنجش با فرم های سنتی تبلیغ و بازاریابی، تاثیر زیاد بالایی در ذهن مشتریان دارد. چون در این شیوه جذب مشتریان در راستای توجه به سلایق فردی سپریدن می گیرد مایه کامیابی بالا در بازاریابی می شود.

بازاریابی چریکی مک دونالد

بازاریابی چریکی برند مک دونالد

بازاریابی چریکی اغلب به عنوان شیوه ای متداول و موفقیت آمیز برای کسب و کارهای کوچک به آمار می رود که قصد آنها رسیدن به یک جامعه مخاطب کبیر ، بدون سرمایه گذاری عظیم می باشد. شیوه چریکی در ضمن بدست کمپانی های کبیر در کمپین های مردمی نیز باره کاربرد پیمان می گیرد. کسان جامعه نیز این سبک بازاریابی را به عنوان راهی برای یافتن کار یا پیشه اغلب باره کاربرد پیمان داده اند و هم اکنون بازاریابی چریکی به عنوان گرد از بهترین طریق های سپریدن تبلیغات کارساز ، در کسب و کارهای بزرگ و کوچک جهان باره کاربرد قرار میگیرد.

تاریخچه بازاریابی چریکی
سیستم تبلیغات به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد، زمانی که مصریان باستان از پاپیروس برای ارسال پیام های فروش و پوسترهای دیواری بهره‌گیری می کردند. فرآیندی که سده ما آن را گسترش دیتا ولی هیچ گاه لغایت اوایل دهه ۱۹۰۰ آن طور که باید رشد نکرده و در این مقوله به شکوفایی نرسیده بودیم.

در سال ۱۹۶۰ و الی قبل از شکل جدید بازاریابی همگی کمپین ها بر هزینه های تبلیغاتی وزین در کانال های رسانه ای گوناگون مانند رادیو و چاپ تمرکز می کردند. این طریق لغایت اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ پیوسته پیدا کرد که پس از آن تلویزیون جامعه را با پیام های تبلیغاتی آشنا کرد. احد از پیشگامان در این زمان، MTV بود که قصد اصلی آنها درگیر کردن ذهن و گوش مشتریان با فرآورده مشخصی که کاملا به دور از یک تبلیغ زوری به احصاییه می رفته است.

شرکت ها و تولید کنندگان کل روزه با محصولات جدید خویش و افزایش تبلیغات سعی بر شناسایی هرچه بیشتر تولیدات خود در دنیای رقابت بوده اند ولی از سوی دیگر جامعه از این تبلیغات به سطوح آمده است، فلذا نیاز برای یک تغییر اساسی در این گویه حس می شود. در سال ۱۹۸۴، بازاریاب جی کنراد لوینسون اصطلاح رسمی این طریق بازاریابی را در کتاب خویش با نام “بازاریابی چریک” به عموم شناسایی کرد.

جِی کُنراد لِوینسون (به انگلیسی: Jay Conrad Levinson) (زاده ۱۰ فوریه ۱۹۳۳ - درگذشته ۱۰ اکتبر ۲۰۱۳) نویسنده آمریکایی در زمینه سوداگری و مولف کتاب مشهور بازاریابی پارتیزانی بود.

جی کنراد لوینسون

لوینسون پیشتر به عنوان دستیار ارشد سرپرست جمهور در J. Walter تامپسون و مدیر خلاق و عضو هیئت مدیره در لئوبرنت تبلیغات مشغول فعالیت بوده است. لوینسون در کتابش شیوه های بی همتا برای نزدیک شدن و مبارزه با اشکال سنتی تبلیغات را توصیه می کند. منظور بازاریابی چریکی، استفاده از شیوه های بعید از سنت برای تبلیغات با بودجه کم معرفی شده است.

در درازا این زمان، رادیو، تلویزیون و روش چاپ روز به روز در حال وسعت یافتن بود، اما مصرف کنندگان از شیوه های تکراری حسابی خسته شده بودند. لوینسون توصیه می کند که کمپین ها باید شوکه کننده، بی همتا و در همان سان هوشمندانه باشند. که این خویش دربایستن به برپایی همهمه های اجتماعی دارد.

کسب و کارهای کوچک شروع به تغییر طریق های تفکر خویش کردند و بازاریابی را به طریق جدیدی پیش درآمد کردند. در این سررسید است که مفهوم بازاریابی چریکی با جریان طبیعی و آرام شروع به رشد می کند.

شرکت های بزرگ چگونه از سیستم بازاریابی چریکی کاربرد می کنند؟
بازاریابی چریکی در آغاز به عنوان طریق ای برای سوداگری های کوچک با بودجه زیاد مختصر در عقیده گرفته می شده است اما این قانون کمپانی های کبیر را از روی آوردن به این طریق هرگز منع نکرد. کمپانی های بزرگ تر، از بازاریابی غیر سنتی برای کمپین تبلیغاتی خود کاربرد کردند. برخی از بازاریابان استدلال می کنند که وقتی کسب و کارهای کبیر از شیوه های مربوط به بازاریابی چریکی بهره‌گیری می کنند، نمی تاب کلمه “بازاریابی چریکی” را در بعد راستین آن در عقیده گرفت. شرکت های بزرگوار تر بودجه های زیاد اکثریت دارند و در حال حاظر برای عموم کاملا شناخته شده هستند.

از طرفی دیگر این شیوه بازاریابی می تواند امنیت سوداگری های کبیر را به خطر بیندازد. در برخی موارد، به کارگیری بازاریابی چریکی می تواند به یک کابوس تبدیل شود.کسب و پیشه های کوچک مبلغ چندی را برای تبلیغات چریکی صرف می کنند و چنانچه مورد استقبال مخاطبان قرار نگیرد مبلغ قابل توجهی را از دست نداده اند اما سوداگری های کبیر با صرف خرج های زیاد بالا، در صورت عدم پیشباز زیان قابل توجهی خواهند کرد.

یک مثال بازاریابی چریکی که نتیجه معکوس داشت
در سال ۲۰۰۷، کمپانی تبلیغاتی Turner Broadcasting یک کمپین بازاریابی چریکی برای شخصیت کارتونی شبکه Cartoon Network آمریکا اجرا کرد،نام این شخصیت کارتونی Mooninite نام داشت،شرکت تبلیغاتی مذکور، پلاکارد های LED که با باتری شغل می کردند را در سراسر بوستون، شهرهای گوشه ها-کناره ها و استان ماساچوست نصب کرد که شخصیت کارتون “Mooninite” را به نمایش گذاشته بود.

پلاکاردها بصورت تصادفی در مکان های متفاوتی تهیه شده و در درازا روز خاموش نگه داشته میشدند. در شب، تابلوها برای اثر دادن منش “Mooninite” صریح می شدند. دستگاه تعبیه شده به دستگاه های بمب گذاری شده شباهت زیادی داشت، که در بازه سررسید کوتاه مدتی به شدت مایه ترس شهروندان شد. این کمپین با هزینه ۲ میلیون دلار برای Turner Broadcasting and Interference, Inc منجر شد. و خویش کمپین شاهد انتقاد های خوب و بد بسیاری شد.

بازاریابی چریکی Mooninite 2007 Boston Mooninite panic

دانا سوکولسکی، یکی از بنیان گذاران Spark PR در سن فرانسیسکو اظهار دارد: “هیچکس نمیتوانست انگاشت کند که منش کارتونی قصد دارد خوف مردم از بمب گذاری را تحریک کند.البته اگر احساسات را کناره بگذاریم این روش تبلیغ یک طریق کاملا خلاف عرف می باشد و همین فرمایش باعث می شود که پیام تبلیغ یا برند آن در ذهن مخاطب باقی بماند.

کوکاکولا و تجارب موفق از بازاریابی چریکی
یکی از برند های کاملا کامیاب در زمینه بازاریابی چریکی شرکت کوکاکولا است.در ژانویه ۲۰۱۰، کوکاکولا با به کارگیری آژانس بازاریابی تعاملی، Definition 6 ویدئوی “ماشین شادی” را ایجاد کرد. این ویدیو شامل یک دستگاه فروش کوکاکولا بود که بیش از یک سیستم فروش نوشیدنی خنک طراحی شده بود. این ویدیو به سرعت پخش شده و الان بیش از ۴٫۵ میلیون نظاره گر در YouTube دارد. علاوه بر این این ویدئو در ماه می ۲۰۱۰، جایزه معتبر CLIO Gold Interactive را به دست آورده است. این فیلم بیشترین نفوذ را در برزیل، مکزیک، ژاپن و روسیه داشته است.


پس از نگریستن بازده سرمایه گذاری اعجاب انگیز در این ویدیو، کوکاکولا تصمیم گرفت تا موضوع “شادی” را با انتشار چندین فیلم سایر با به کارگیری همان مفهوم ادامه دهد.

Red Bull و رکورد شکنی با تبلیغات و بازاریابی چریکی
در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲، ردبول و ورزشکار حرکات پرخطر اتریشی، فلیکس باومگارتنر رکورد جهانی بیشترین ارتفاع پرش آزاد را ثبت کردند. ردبول استراتوس اسم کمپینی بود با قصد روانیدن این ورزشکار تا ارتفاع اجل بار ۳۹ هزار متری راه اندازی شد. باومگارتنر سرعت صوت را شکسته که پس از پرش از یک بالون هلیمی برآورد زده می شود که سرعت او تا ۸۳۳٫۹ مایل در ساعت (۱۳۴۲٫۸ کیلومتر در ساعت) نیز واصله است. تمام سفر بازگشت به زمین ۹:۰۹ دقیقه بوده که ۴:۲۲ متعلق به مربوط به سرنگونی آزاد بدون مفتوح شدن چتر رهایی گزارش شده است.

مهمتر از همه، Red Bull پروا زیادی را به این شیرین کاری کبیر جلب کرد. در این روز،تیم رسانه های اجتماعی Red Bull کامیاب شد بیش از ۸ میلیون نمایش مقارن را در Youtube به عنوان رکورد ثبت کند.

علاوه بر این Red Bull سایتی برای این کمپین با اسم redbullstratos تاسیس کرد که کاربران می توانند به این سایت مراجعه کرده و همگی ویدیوهای مربوط به این کمپین را از لحظه آماده سازی تا لحظه سقوط و اتمام تماشا کرده و با سایرین در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در زیر می توانید ویدیو مربوط به سقوط آزاد فلیکس باومگارتنر و کمپین ردبول استراتوس را نگریستن کنید.


شرکت های کوچک چگونه از سیستم بازاریابی چریکی بهره‌گیری می کنند؟
بازاریابی چریکی ممکن است مسیر حل مناسب برای کسب و کار کوچک شما باشد. چرا؟ هنگامی که به خوبی اجرا می شود، اغلب، سرمایه گذاری کم تری برای کامیابی دربایستن دارد،ولی در همان سان می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

همچنین به کارگیری بازاریابی چریکی می تواند به عنوان راهکاری کامیابی آمیز جهت متمایز شدن از رقیبان، جالب توجه بودن و بکار گیری روش ای متفاوت برای مشتریان در نظر گرفته شود.

در ذیل چند نمونه از طرح های مختصر هزینه که شرکت های کوچک می توانند برای اجرای بازاریابی چریکی کاربرد کنند، نمایش دیتا شده است.برای تماشا طرح های اغلب می توانید از لینک زیر بهره‌گیری کنید

منبع: 

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11007539.html



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, پیام‌رسان کاکائو
کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان کاکائو تاک به‌زودی از قابلیت حذف پیام‌های ارسال و مشاهده شده بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت زد دی نت، ‌ اپلیکیشن پیام‌رسان کاکائو تاک ( Kakao Talk) که محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان در کره جنوبی است، به تازگی اعلام کرده که در نسخه به‌روزرسانی شده خود (نسخه ۸.۰ ) قابلیت جدیدی را افزوده است تا بدین‌وسیله کاربران بتوانند پیام‌های ارسال‌شده خود را پس از انتشار و مشاهده هم حذف کنند، به‌گونه‌ای که هیچ اثری از آثار آن در پلت‌فرم باقی نماند.

 

چنین قابلیت مشابهی در تلگرام و لاین نیز وجود دارد که از سوی بسیاری از کاربران کاکائو تاک نیز درخواست داده شده بود و حالا به نظر می‌رسد که این پیام‌رسان کره‌ای نیز در پاسخ به درخواست‌های مکرر کاربرانش این قابلیت را به پلت‌فرم خود افزوده است. این قابلیت از بسیاری از سوءتفاهم‌های احتمالی جلوگیری بعمل می‌آورد و کار خیل عظیمی از کاربران اینترنتی را تسهیل کرده است.

 

این پیام‌رسان تنها در کره جنوبی حدود ۳۰ میلیون نفر کاربر و در کل کشورهای جهان نیز در مجموع ۶۰ میلیون نفر کاربر دارد.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11007539.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


اپل با آوردن فناوری تاچ و لمسی روی آیفون انقلابی در دنیای موبایل ایجاد کرد. این کمپانی که همیشه زودتر از بقیه توسعه فناوری‌های نوین را موجب شده، چرا به اتصالات 5 جی فکر نمی‌کند؟ 

به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود ورایزون اینترنت خانگی 5 جی را به‌زودی راه‌اندازی می‌کند و کمپانی‌هایی مانند موتورولا، نوکیا، هوآوی، سامسونگ و ... گوشی‌های مجهز به 5 جی را از سال آینده عرضه می‌کنند اما آنچه باعث تعجب شده است اینکه چرا اپل برای واردکردن این فناوری روی گوشی‌های خود عجله ندارد؟

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل

«راس روبین» از « Reticle Research» معتقد است دعوای اپل با کوآلکوم باعث شده است تا این کمپانی از این فناوری عقب بماند. به عقیده وی کوآلکوم زودتر از بقیه مودم 5 جی ساخته و به دلیل دعوای حقوقی میان اپل و کوآلکوم، دسترسی اپل به 5 جی محدودشده است. از سوی دیگر اپل با اینتل برای نصب مودم 5 جی مذاکره کرده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت مودم‌های اینتل به‌صورت تجاری در سال 2020 راهی بازار می‌شود. بنابراین اپل اگر هم بخواهد روی 5 جی سرمایه‌گذاری کند، باید دست به دامن اینتل شود و این امر زودتر از 2020 محقق نخواهد شد.

 

از سوی دیگر چینی‌ها و کره‌ای‌ها در 5 جی زودتر از آمریکایی‌ها به نتیجه رسیده و هوآوی و زد تی ئی و ... زودتر از غرب مجهز به 5 جی می‌شوند.

 

اپل در نصب LTE Gigabit نیز دچار غفلت شده و گوشی‌های جدیدش 1 سال پس از رقبا به این فناوری مجهز شده‌اند که این امر نشان می‌دهد ممکن است در 5 جی نیز عقب‌افتاده و به رقبا ببازد.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11008640.html



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چطور بفهمیم چه کسی از استوری اینستاگرام ما اسکرین شات گرفته است؟
شخصی که استوری به اشتراک گذاشته است به راحتی می‌تواند لیست افرادی که از استوری دید کرده‌اند را ببیند.

حالا او در همان تقسیم می تواند از فهرست افرادی که از استوری او اسکرین شات گرفته‌اند هم مطلع شود. به این ترتیب که جلو نام افرادی که از استوری اسکرین شات یا اسکرین رکورد گرفته‌اند، علامتی ستاره مانند نشان دیتا می‌شود، دقیقا مشابه تصویر زیر.

چطور بفهمیم چه کسی از استوری اینستاگرام ما اسکرین شات گرفته است

چطور بفهمیم چه کسی از استوری اینستاگرام ما اسکرین شات گرفته است

از این پس اولین باری که بخواهید از استوری شخصی اسکرین شات بگیرید، اینستاگرام با پیامی به شکل ذیل به شما اطلاع می‌دهد که طرف مقابل از این شغل آگاه خواهد شد، ولی اینستاگرام فقط یک بار به شما اخطار می‌دهد:

در حال آماده اینستاگرام هنگامی که از استوری شخصی اسکرین شات بگیرید به او اطلاع می‌دهد.

چگونه بفهمیم هاید استوری شده ایم


ترفندهایی برای اسکرین شات دریافت از استوری اینستاگرام بدون آگاهی شخص مقابل
با هستی دگرگونی ها بازپسین اینستاگرام هنوز هم با استفاده از ترفندهایی می‌توانید بدون آگاه شدن شخص مقابل، از استوری او اسکرین شات بگیرید.

براساس گزارشات برخی از کاربران اگر گوشی خویش را در حالت پرواز قرار دهید و از استوری اینستاگرام اسکرین شات بگیرید، اینستاگرام اسکرین شات شما را متوجه نمی‌شود فلذا شخص روبرو از این موضوع آگاه نخواهد شد.روش دیگری برای اندوخته استوری سایرین بدون اطلاع آن‌ها هم وجود دارد، می‌توانید از راه وب سایت اینستاگرام هم بدون اینکه شخص مقابل مطلع شود، استوری او را دانلود کنید.

به عقیده می‌رسد اینستاگرام در حال تست این قابلیت است زیرا هنوز این قابلیت برای بسیاری از افراد فعال نشده است.

از دگرگونی ها اخیری که فیسبوک در اینستاگرام اعمال کرده است به عقیده می‌رسد این شرکت در عقیده دارد بیش از پیش تکاپو کاربران در اینستاگرام را قابل ردیابی کند. اخیرا قابلیت واپسین بازدید به اینستاگرام اضافه شده بود که البته کاربران می‌توانستند با روشی ساده واپسین بازدید خود را پنهان کنند.

آیا این قابلیت برای شما هم پرکار شده است؟

 

به روز رسانی شهریور ماه 98

این قابلیت احتمالا برای عده زیادی از کاربران اینستاگرام جذاب و کاربردی است ولی به هر ترتیب باید بگوییم که مدت هاست اینستاگرام این قابلیت را حذف کرده است، البته این قابلیت به صورت آزمایشی در دسترس کاربران پیمان گرفته بود و حال که هم برخلاف گرایش عده زیادی این قابلیت سایر در دسترس نیست.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, توئیتر
شرکت توئیتر هم در زمره شرکت‌هایی قرار گرفت که قصد مبارزه با "دیپ‌فیک" را دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ماه پیش توئیتر اعلام کرد که در حال کار روی روش‌هایی است که به مدیریت بهتر "دیپ‌فیک"(deepfake) کمک می‌کنند.

 

حال این شرکت پیش‌نویس دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده که مربوط به چگونگی رسیدگی به مشکلات دیپ‌فیک است و از مردم می‌خواهد سیاست‌های مربوط به آنچه را که "رسانه‌های مصنوعی و دستکاری شده" می‌خواند بررسی و تنظیم کنند.

 

توئیتر می‌گوید این دستورالعمل، رسانه‌های جعلی و ساختگی از قبیل عکس، صوت و یا ویدئو را که به طور قابل توجهی تغییر کرده باشند و قصد گمراه کردن مردم را داشته باشند و یا معنای اصلی آن را تغییر داده باشند مشخص خواهد کرد.

 

چنین دستکاری‌هایی معمولا عمیق و یا نیمه عمیق خوانده می‌شوند.

 

دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه‌های " یادگیری عمیق" و "جعلی"، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان به وسیله هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روز افزون دنیای فناوری امروزه انتشار اخبار و چهره‌های جعلی افزایش یافته است.

 

با توجه به این دستورالعمل‌ها توئیتر چنین اقداماتی را انجام خواهد داد:

 

یک پیام هشدار در کنار توئیت‌هایی درج خواهد کرد که دارای رسانه‌های جعلی و دستکاری شده هستند.

 

پیش از اشتراک و یا لایک توئیت‌هایی با محتوای جعلی توسط کاربران، به آن‌ها هشدار خواهد داد.

 

به مقاله‌های خبری یک لینک اضافه خواهد کرد بنابراین مردم می‌توانند اطلاعات بیشتری راجع به جعلی بودن یک رسانه از منابع مختلف پیدا کنند.

 

اگر توئیتر تصمیم بگیرد که یک توئیت حاوی محتوای جعل‌ عمیق یا نیمه عمیق است و می‌تواند امنیت جسمی فردی را تهدید کند و یا منجر به بروز آسیب جدی دیگر شود، آن توئیت را حذف خواهد کرد.

 

البته این دستورالعمل‌ها به طور رسمی تنظیم نشده است.

 

توئیتر پس از بررسی بازخوردهای این دستورالعمل، حداقل ۳۰ روز قبل از آغاز به کار این دستورالعمل‌ها، نسخه رسمی آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

 

محتوای دیپ‌فیک نه‌تنها می‌تواند به مردم آسیب بزند، بلکه می‌تواند در فعالیت‌های گمراه‌سازی هم استفاده شود.

 

توئیتر یکی از چندین شرکت بزرگ فناوری است که راه‌های مقابله با دیپ‌فیک را بررسی می‌کند.

 

پیش از این آمازون هم اعلام کرد که به فیسبوک ملحق شده تا در برابر تکنیک "جعل عمیق" ویدئوها مبارزه کند.

 

شرکت‌ مایکروسافت و دانشگاه ام‌.آی‌.تی هم اقداماتی را برای مبارزه با جعل عمیق پیش گرفته‌اند.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040633.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5
سناریوی بازی Devil May Cry 5 آنقدر زیباست که در انتهای بازی گیمرها به هزار و یک سوال خود که از ابتدا با آن روبرو شده بودند، دست می‌یابند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  روایت تاریخچه‌ سری Devil May Cry نخستین موضوعی است که گیمر‌ها در آغاز بازی Devil May Cry 5 با آن برخورد می‌کنند و داستان آن بگونه‌ای است که گویی داستان Devil May Cry 5 سال‌ها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. طرفداران سری محبوب Devil May Cry سال‌ها بود که انتظار ساخت نسخه‌ای جدید که ارتباط مستقیمی با داستان اصلی داشته باشد را می‌کشیدند و این انتظار تنها مختص آن‌ها نبود و به طور کلی افرادی که به سبک HnS علاقه دارند، مدت‌هاست که از داشتن عنوانی برجسته در این سبک محرومند و در سال‌های اخیر، به ندرت شاهد عرضه یک اثر با کیفیت در این سبک بودیم. چند ماه پیش کمپانی «کپکام»، با معرفی بازی Devil May Cry 5 و بازگشت مجدد شخصیت‌های اصلی، طرفداران سری را به آرزوی خود رسانید. باید دید آیا این سری دوباره می‌تواند خود را به عنوان یکی از سرآمدان سبک HnS معرفی کند یا خیر.

نخستین نکته‌ای که پس از ورود اولیه به محیط بازی خودنمایی می‌کند، گزینه‌ روایت تاریخچه سری Devil May Cry است. این موضوع از دو جهت بسیار قابل‌توجه است؛ در وهله اول کپکام با تعبیه این بخش سعی بر ارایه تجربه‌ای جذاب Devil May Cry 5 برای تمامی گیمر‌ها چه آن دسته‌ای که موفق به تجربه نسخه‌های پیشین نشده‌اند، دارد تا پیش از ورود به بازی با شخصیت‌ها و گذشته هر یک آشنا شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5


اما نکته قابل تامل دیگر که با دیدن این بخش به ذهن خطور می‌کند، داستان کاملا وابسته Devil May Cry 5 به نسخه‌های پیشین خود است تا کپکام بدین ترتیب یادآوری مختصری از اتفاقات رخ‌داده پیشین این بازی ارایه دهد و به محض ورود به بازی، سناریو دوم قوت می‌گیرد و درکنار حضور شخصیت‌های قدیمی، سرنخ‌های زیادی از اتفاقات گذشته مشاهده می‌شود.


داستان بازی Devil May Cry 5
نویسنده‌های Devil May Cry 5 در حدی استادانه سناریو‌ی بازی را نوشته‌اند که در نیمه ابتدایی آن هزاران سؤال در ذهن گیمر‌ها ایجاد خواهد شد و در بخش پایانی، نه تنها به تمامی این سوالات پاسخ داده می‌شود، بلکه تمام نکات مبهم موجود از نسخه‌های پیشین بازی نیز جواب خود را دریافت می‌کنند. این موضوع به‌حدی خوب و کامل انجام می‌گیرد که گویی داستان Devil May Cry 5 سال‌ها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. اما جدا از کیفیت و روند داستان Devil May Cry 5، موردی که این بازی را در این بخش ممتاز می‌کند، روایت فوق‌العاده داستان است.

درست در نقطه ای که اکنون روایت به‌صورت غیرخطی و درکنار فلش‌بک‌های متعدد انجام می‌شود. روایت جداگانه داستان از نگاه شخصیت‌های مختلف باعث می‌شود تا هیچ‌گاه از روند پیشرفت بازی خسته نشوید و همواره با شوق و علاقه زیاد نظاره‌گر اتفاقات در حال رخ دادن باشید. ایتسونو با این ترفند پیچ و خم‌های داستانی رو تا جای ممکن افزایش داده تا در بخش‌های پایانی بازی و حین مواجهه با پاسخ نکات مبهم موجود، هیجان فوق‌العاده‌ای به گیمر‌های تزریق شود که یا کاملا مات و مبهوت به نمایشگر خیره خواهند ماند، یا از شدت هیجان از جای خود بلند شده و فریاد خواهند زد.

در ابتدا بازی را با نیرو آغاز می‌کنیم و سبک کلی مبارزات او همان چیزی است که در نسخه قبل دیده بودیم. هر چند با تغییرات مناسبی که در توانایی‌هایش ایجاد شده و پس از کمی پیشروی و ارتقا مهارت‌ها، سیستم مبارزه نیرو فرم کلی خود را یافته و با یکی از هیجان‌انگیزترین سیستم مبارزات در میان عناوین HnS روبرو خواهید شد. «نیرو»  شخصیت جدید داستان است که توانایی خاصی در خلق دست‌های مکانیکی دارد که این دست‌ها، دلیل عمده لذت بردن از مبارزه با نیرو است. چندین نمونه مختلف از این دست‌های مکانیکی را در ابتدا به همراه خواهید داشت و به مرور نیز نیکو تعداد بیشتر و متنوع‌تری از آن‌ها را برای شما خواهد ساخت.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407009.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گروه هک منتسب به کره شمالی به نام لازاروس، برای سرقت رمزارز به استفاده از تلگرام روی آورده که در میان فعالان ارز مجازی محبوبیت بالایی دارد.

به گفته محققان کمپانی کسپرسکی این گروه برای در امان ماندن از خطر شناسایی، تغییرات قابل توجهی را در استراتژی های خود اعمال کرده و برای سرقت رمزارزها از روش های بهینه و پیشرفته تری استفاده می کند.

یکی از تغییرات گروه لازاروس این است که بدافزار خود را به جای هارد دیسک، در مموری اجرا می کنند. همچنین این گروه تلگرام را به خاطر محبوبیت بالا در حوزه رمزارز، به یکی از بخش های کلیدی حملات تبدیل کرده اند. محققان موج جدید حملات این گروه را عملیات AppleJeus Sequel نامگذاری کره اند که دنباله کمپین AppleJeus محسوب می شود.

در این دست حملات وب سایت هایی جعلی با نام کمپانی های رمزارز ساخته شده و از طریق آنها قربانیان به گروه های ساختگی تلگرام هدایت می شوند. سپس از طریق این اپلیکیشن اپ های آلوده روی سیستم هدف بارگذاری شده و هکر کنترل کامپیوتر را به دست می گیرد.

 

سرقت رمزارز
 

 

هرچند محققان اخیرا به این شیوه حمله پی برده اند اما سابقه استفاده از این روش دستکم به اواخر ۲۰۱۸ باز می گردد. کسپرسکی در طول تحقیقاتش به دو مورد از این سایت ها برخورده که ظاهرا بدون هزینه چندان و صرفا با ابزارها و قالب های رایگان طراحی شده اند. همانطور که در تصویر فوق می بینید در یکی از سایت ها لینک یک گروه تلگرامی قرار داده شده است.

اکثرا قربانیان لازاروس ساکن اروپا و کشورهای نظیر لهستان، بریتانیا و روسیه بوده اند اما برخی دیگر هم در چین اقامت داشته اند. ارزش رمزارزهایی که گروه هک لازاروس از طریق این کمپین به سرقت برده مشخص نیست اما هکرهای کره شمالی در مجموع از طریق نفوذ به سیستم موسسات مالی و صرافی های آنلاین حدود ۲ میلیارد دلار به دست آورده اند.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()